Autor | Brazelton, Berry T. chat |
Editura | Editura Trei chat |
Loc publicare | București |
An | 2016 |
Subiect | psihologia copilului chat |
dezvoltarea copilului chat | |
sănătatea şi igiena copiilor chat | |
îngrijirea copilului chat | |
educaţia în familie chat | |
ISBN | 9789737077097 |
ISBN | |
Număr ISBN | 9789737077097 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | II 83803 |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Nevoile esențiale ale copiilor |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Prima menţ. de resp. | T. Berry Brazelton, Stanley I. Greenspan |
Urm. menţ. de responsabilitate | traducere din engleză de Mihaela Negrilă |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | București |
Editura | Editura Trei |
Data publicării | 2016 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 330 p. |
Serii | |
Titlul seriei | Psihologia pentru toţi |
Titlu | |
Titlu | Nevoile esențiale ale copiilor |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | De ce au nevoie cu adevărat bebeluşii şi copiii mici? În această carte, autorii definesc ceea ce fiecare copil trebuie să primească în primii ani de viaţă. Ei abordează problema îngrijirilor şi tipurilor de interacţiuni care trebuie să existe între copiii mici şi părinţii sau persoanele care îi îngrijesc: creşele cu program normal sau săptămânal, în care educatoarele şi îngrijitoarele lucrează în schimburi, îngrijirea de grup, îngrijirea de către bone sau alte persoane, adopţia. Acestei nevoi primordiale i se adaugă altele, la fel de importante: nevoia de protecţie fizică, siguranţă şi ordine, nevoia de experienţe care să se adapteze diferenţelor individuale, de experienţe de dezvoltare adecvate, nevoia de stabilire a limitelor, de structură şi aşteptări, precum şi nevoia de a trăi într-o comunitate stabilă şi suportivă, cu o continuitate culturală. Cu o îngrijire adaptată la diferenţele individuale, mulţi copii născuţi chiar şi cu deficienţe grave se pot dezvolta mai bine decât ar fi de aşteptat. Într-o analiză recentă a peste 200 de copii diagnosticaţi cu afecţiuni din spectrul autist, majoritatea s-au bucurat de o îmbunătăţire semnificativă a funcţionării psihice şi emoţionale atunci când părinţii lor şi o echipă de terapeuţi au reuşit să abordeze diferenţele individuale şi să descopere „cheile" potrivite. Această realizare arată că trăsăturile fiziologice în sine nu limitează sau nu definesc neapărat potenţialul unui copil. Toţi părinţii vor să ştie dacă bebeluşul lor se dezvoltă bine şi ce să facă dacă există dificultăţi. Sunt suficiente vechile repere ajutătoare, precum luarea în greutate, realizările motorii semnificative (statul în şezut, mersul de-a buşilea şi mersul) şi unele realizări semnificative cognitive şi de limbaj (de exemplu, emiterea de sunete şi apoi articularea de cuvinte)? În prezent, putem să facem mai mult. Putem să monitorizăm în acelaşi timp dezvoltarea intelectuală, socială şi emoţională a bebeluşului şi să depistăm dificultăţile de dezvoltare, de învăţare şi de comportament mai devreme ca niciodată. T. Berry Brazelton, doctor în medicină, fondatorul Secţiei de Dezvoltare a Copilului din cadrul Spitalului de Pediatrie din Boston, este profesor emerit de pediatrie clinică la Facultatea de Medicină a Universităţii Harvard. Autor a peste 200 de lucrări ştiinţifice, dr. Brazelton a scris 28 de cărţi destinate atât specialiştilor, cât şi publicului larg, printre care Touchpoints (Puncte de cotitură), tradusă în optsprezece limbi. Una dintre cele mai importante realizări ale dr. Brazelton este Scala de Evaluare a Comportamentului Neonatal (NBAS). Dr. Stanley I. Greenspan este profesor clinician de psihiatrie şi pediatrie la Facultatea de Medicină a Universităţii George Washington, psihiatru de copii, psihanalist-supervizor de copii la Washington Psychoanalytic Institute. |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | psihologia copilului |
dezvoltarea copilului | |
sănătatea şi igiena copiilor | |
îngrijirea copilului | |
educaţia în familie | |
Caracteristicile rubricii | |
Element de intrare | monografie |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 159.922.7 |
613.95 | |
649.1 | |
37.018.1 | |
082.1Psihologia pentru toți | |
159.923.2-053.2 | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 1 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | Brazelton, Berry T. |
Nume de persoană / resp. intelectuală alternativă | |
Autor alternativ | Greenspan, Stanley I. |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | trad. |
Autor secundar | Negrilă, Mihaela |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 159.922.7 |
613.95 | |
649.1 | |
37.018.1 | |
082.1 | |
159.923.2 | |
-053.2 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 909507 / 0909507 | SC | Împrumut | Da | 159.9/ B81 | |
2. | 909506 / 0909506 | SC | Împrumut | Da | 159.9/ B81 | |
3. | 909505 / 0909505 | F6 | Împrumut | Da | 159.9/ B81 | |
4. | 909504 / 0909504 | F4 | Împrumut | Da | 159.9/ B81 | |
5. | 909503 / 0909503 | F3 | Împrumut | Da | 159.9/ B81 | |
6. | 909502 / 0909502 | F2 | Împrumut | Da | 159.9/ B81 | |
7. | 909501 / 0909501 | F1 | Împrumut | Da | 159.9/ B81 | |
8. | 909500 / 0909500 | D | Împrumut la sala de lectură | Da | II 83803 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
D | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|
F1 | Împrumut | 1 |
|
F2 | Împrumut | 1 |
|
F3 | Împrumut | 1 |
|
F4 | Împrumut | 1 |
|
F6 | Împrumut | 1 |
|
SC | Împrumut | 2 |
|