Nevoile esențiale ale copiilor

Autor chat
Editura Editura Trei chat
Loc publicare București
An 2016
Subiect psihologia copilului chat
dezvoltarea copilului chat
sănătatea şi igiena copiilor chat
îngrijirea copilului chat
educaţia în familie chat
ISBN 9789737077097

II 83803

Brazelton, Berry T.
    Nevoile esențiale ale copiilor / T. Berry Brazelton, Stanley I. Greenspan ; traducere din engleză de Mihaela Negrilă.- București : Editura Trei , 2016.
    330 p..- (Psihologia pentru toţi).    
    De ce au nevoie cu adevărat bebeluşii şi copiii mici? În această carte, autorii definesc ceea ce fiecare copil trebuie să primească în primii ani de viaţă. Ei abordează problema îngrijirilor şi tipurilor de interacţiuni care trebuie să existe între copiii mici şi părinţii sau persoanele care îi îngrijesc: creşele cu program normal sau săptămânal, în care educatoarele şi îngrijitoarele lucrează în schimburi, îngrijirea de grup, îngrijirea de către bone sau alte persoane, adopţia. Acestei nevoi primordiale i se adaugă altele, la fel de importante: nevoia de protecţie fizică, siguranţă şi ordine, nevoia de experienţe care să se adapteze diferenţelor individuale, de experienţe de dezvoltare adecvate, nevoia de stabilire a limitelor, de structură şi aşteptări, precum şi nevoia de a trăi într-o comunitate stabilă şi suportivă, cu o continuitate culturală. Cu o îngrijire adaptată la diferenţele individuale, mulţi copii născuţi chiar şi cu deficienţe grave se pot dezvolta mai bine decât ar fi de aşteptat. Într-o analiză recentă a peste 200 de copii diagnosticaţi cu afecţiuni din spectrul autist, majoritatea s-au bucurat de o îmbunătăţire semnificativă a funcţionării psihice şi emoţionale atunci când părinţii lor şi o echipă de terapeuţi au reuşit să abordeze diferenţele individuale şi să descopere „cheile" potrivite. Această realizare arată că trăsăturile fiziologice în sine nu limitează sau nu definesc neapărat potenţialul unui copil. Toţi părinţii vor să ştie dacă bebeluşul lor se dezvoltă bine şi ce să facă dacă există dificultăţi. Sunt suficiente vechile repere ajutătoare, precum luarea în greutate, realizările motorii semnificative (statul în şezut, mersul de-a buşilea şi mersul) şi unele realizări semnificative cognitive şi de limbaj (de exemplu, emiterea de sunete şi apoi articularea de cuvinte)? În prezent, putem să facem mai mult. Putem să monitorizăm în acelaşi timp dezvoltarea intelectuală, socială şi emoţională a bebeluşului şi să depistăm dificultăţile de dezvoltare, de învăţare şi de comportament mai devreme ca niciodată. T. Berry Brazelton, doctor în medicină, fondatorul Secţiei de Dezvoltare a Copilului din cadrul Spitalului de Pediatrie din Boston, este profesor emerit de pediatrie clinică la Facultatea de Medicină a Universităţii Harvard. Autor a peste 200 de lucrări ştiinţifice, dr. Brazelton a scris 28 de cărţi destinate atât specialiştilor, cât şi publicului larg, printre care Touchpoints (Puncte de cotitură), tradusă în optsprezece limbi. Una dintre cele mai importante realizări ale dr. Brazelton este Scala de Evaluare a Comportamentului Neonatal (NBAS). Dr. Stanley I. Greenspan este profesor clinician de psihiatrie şi pediatrie la Facultatea de Medicină a Universităţii George Washington, psihiatru de copii, psihanalist-supervizor de copii la Washington Psychoanalytic Institute..
    ISBN 9789737077097

    I Greenspan, Stanley I.
    II Negrilă, Mihaela(trad.)

    1. psihologia copilului
    2. dezvoltarea copilului
    3. sănătatea şi igiena copiilor
    4. îngrijirea copilului
    5. educaţia în familie

159.922.7
613.95
649.1
37.018.1
082.1Psihologia pentru toți
159.923.2-053.2


010 __ $a9789737077097
035 __ $aII 83803
101 0_ $arum
200 0_ $aNevoile esențiale ale copiilor $bCarte tipărită $fT. Berry Brazelton, Stanley I. Greenspan $gtraducere din engleză de Mihaela Negrilă
210 ## $aBucurești $cEditura Trei $d2016
215 __ $a330 p.
225 0_ $aPsihologia pentru toţi
299 __ $aNevoile esențiale ale copiilor
330 __ $aDe ce au nevoie cu adevărat bebeluşii şi copiii mici? În această carte, autorii definesc ceea ce fiecare copil trebuie să primească în primii ani de viaţă. Ei abordează problema îngrijirilor şi tipurilor de interacţiuni care trebuie să existe între copiii mici şi părinţii sau persoanele care îi îngrijesc: creşele cu program normal sau săptămânal, în care educatoarele şi îngrijitoarele lucrează în schimburi, îngrijirea de grup, îngrijirea de către bone sau alte persoane, adopţia. Acestei nevoi primordiale i se adaugă altele, la fel de importante: nevoia de protecţie fizică, siguranţă şi ordine, nevoia de experienţe care să se adapteze diferenţelor individuale, de experienţe de dezvoltare adecvate, nevoia de stabilire a limitelor, de structură şi aşteptări, precum şi nevoia de a trăi într-o comunitate stabilă şi suportivă, cu o continuitate culturală. Cu o îngrijire adaptată la diferenţele individuale, mulţi copii născuţi chiar şi cu deficienţe grave se pot dezvolta mai bine decât ar fi de aşteptat. Într-o analiză recentă a peste 200 de copii diagnosticaţi cu afecţiuni din spectrul autist, majoritatea s-au bucurat de o îmbunătăţire semnificativă a funcţionării psihice şi emoţionale atunci când părinţii lor şi o echipă de terapeuţi au reuşit să abordeze diferenţele individuale şi să descopere „cheile" potrivite. Această realizare arată că trăsăturile fiziologice în sine nu limitează sau nu definesc neapărat potenţialul unui copil. Toţi părinţii vor să ştie dacă bebeluşul lor se dezvoltă bine şi ce să facă dacă există dificultăţi. Sunt suficiente vechile repere ajutătoare, precum luarea în greutate, realizările motorii semnificative (statul în şezut, mersul de-a buşilea şi mersul) şi unele realizări semnificative cognitive şi de limbaj (de exemplu, emiterea de sunete şi apoi articularea de cuvinte)? În prezent, putem să facem mai mult. Putem să monitorizăm în acelaşi timp dezvoltarea intelectuală, socială şi emoţională a bebeluşului şi să depistăm dificultăţile de dezvoltare, de învăţare şi de comportament mai devreme ca niciodată. T. Berry Brazelton, doctor în medicină, fondatorul Secţiei de Dezvoltare a Copilului din cadrul Spitalului de Pediatrie din Boston, este profesor emerit de pediatrie clinică la Facultatea de Medicină a Universităţii Harvard. Autor a peste 200 de lucrări ştiinţifice, dr. Brazelton a scris 28 de cărţi destinate atât specialiştilor, cât şi publicului larg, printre care Touchpoints (Puncte de cotitură), tradusă în optsprezece limbi. Una dintre cele mai importante realizări ale dr. Brazelton este Scala de Evaluare a Comportamentului Neonatal (NBAS). Dr. Stanley I. Greenspan este profesor clinician de psihiatrie şi pediatrie la Facultatea de Medicină a Universităţii George Washington, psihiatru de copii, psihanalist-supervizor de copii la Washington Psychoanalytic Institute.
606 __ $apsihologia copilului
606 __ $adezvoltarea copilului
606 __ $asănătatea şi igiena copiilor
606 __ $aîngrijirea copilului
606 __ $aeducaţia în familie
608 __ $amonografie
675 __ $a159.922.7
675 __ $a613.95
675 __ $a649.1
675 __ $a37.018.1
675 __ $a082.1Psihologia pentru toți
675 __ $a159.923.2-053.2
686 __ $a1
700 _0 $aBrazelton, Berry T.
701 _0 $aGreenspan, Stanley I.
702 _0 $4trad. $aNegrilă, Mihaela
975 00 $a159.922.7
975 00 $a613.95
975 00 $a649.1
975 00 $a37.018.1
975 00 $a082.1
975 00 $a159.923.2
975 00 $a-053.2
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 909507 / 0909507 SC Împrumut Da 159.9/ B81
2. 909506 / 0909506 SC Împrumut Da 159.9/ B81
3. 909505 / 0909505 F6 Împrumut Da 159.9/ B81
4. 909504 / 0909504 F4 Împrumut Da 159.9/ B81
5. 909503 / 0909503 F3 Împrumut Da 159.9/ B81
6. 909502 / 0909502 F2 Împrumut Da 159.9/ B81
7. 909501 / 0909501 F1 Împrumut Da 159.9/ B81
8. 909500 / 0909500 D Împrumut la sala de lectură Da II 83803
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
D Împrumut la sala de lectură 1
F1 Împrumut 1
F2 Împrumut 1
F3 Împrumut 1
F4 Împrumut 1
F6 Împrumut 1
SC Împrumut 2

Disponibile: 8

Lăsați un comentariu