Cyberpsihologia : Viața în rețea: cum ne schimb@ Internetul?

Autor chat
Editura ALL chat
Loc publicare București
An 2018
Subiect Internet (dependenţă) chat
realitatea virtuală (aspecte psihologice) chat
ISBN 9786065874329
Note Bibliografie p. 321-350

II 88709

Katzer, Katarina
    Cyberpsihologia : Viața în rețea: cum ne schimb@ Internetul? / Catarina Katzer ; traducere din limba germană de Cora Radulian.- București : ALL , 2018 (București : Artprint) .
    352 p..    
    Bibliografie p. 321-350
    Material de reflecție și ghid de comportament online Dacă te numeri printre cei 2,5 miliarde de oameni pentru care Google, Youtube sau Facebook sunt repere nelipsite ale vieții de zi cu zi, cartea psihologului Catarina Katzer va avea pentru tine valoarea unei revelații. Americanul Tim Berners-Lee de la Centrul European de Cercetări Nucleare a dezvoltat în 1990 o rețea menită să faciliteze schimbul mai rapid de informații între cercetători. Dar planul care viza transformarea acesteia într-o bază de date internațională sigură și eficientă a luat o turnură neașteptată. Astăzi, Internetul reprezintă un adevărat habitat pentru aproape 2,5 miliarde de oameni. Întrebările privind evoluția acestuia în următorii ani își găsesc răspunsul la o analiză mai atentă a situației din țara în care au apărut Microsoft, Apple și Google. Studiile arată că, în anul 2013, 75% dintre copiii cu vârste între 0-(!) și 8 ani din Statele Unite aveau acces la Internet de pe un dispozitiv mobil, 63% aveau propriul lor smartphone și 38% dintre cei sub 2 ani foloseau echipamente terminale mobile! Internetul a ajuns să nu mai poată fi disociat de activitatea noastră zilnică. Acțiunile noastre nu mai sunt legate doar de realitatea fizică în care trăim. Se orientează din ce în ce mai mult spre spațiul virtual, indiferent că este vorba despre rețele sociale, jocuri online, forumuri, prietenii sau cunoștințe făcute pe cale digitală. Cu cât petrecem mai mult timp conectați la Internet, cu atât mai mult crește influența mediului virtual asupra percepției de sine, vieții personale și profesionale, asupra creșterii copiilor și chiar a situării noastre în ansamblul societății. Categoric, pe fondul existenței pe o scenă virtuală s-a format o relație cu totul nouă între noi și propriile noastre acțiuni. În cazul în care trecem încontinuu de la viața reală la spațiul cibernetic și înapoi, percepția iluzorie nu poate fi o simplă excepție. Imaginea de ansamblu intră într-o zonă tulbure. Pentru a evita să cădem prea des în capcanele Internetului, trebuie să devenim conștienți de modul în care se răsfrânge permanenta pendulare între viața reală și habitatul virtual asupra identității, emoțiilor și comportamentului nostru. Bazată pe sute de studii psihologice despre Internet și pe noțiuni fundamentale din domeniul psihologiei, cartea ne învață cum să punem în balanță avantajele și dezavantajele spațiului cibernetic. Autoarea ne ajută să descoperim resorturile care ne afectează rațiunea și emoțiile atunci când suntem online. În același timp, ne prezintă și căile prin care putem deveni internauți competenți..
    ISBN 9786065874329

    I Radulian, Cora

    1. Internet (dependenţă)
    2. realitatea virtuală (aspecte psihologice)

316.6:004.738.5
316.774:004.738.5
159.9:004.738.5


010 __ $a9786065874329
035 __ $aII 88709
101 0_ $arum
200 0_ $aCyberpsihologia $bCarte tipărită $eViața în rețea: cum ne schimb@ Internetul? $fCatarina Katzer $gtraducere din limba germană de Cora Radulian
210 ## $aBucurești $cALL $d2018 $eBucurești $gArtprint
215 __ $a352 p.
299 __ $aCyberpsihologia : Viața în rețea: cum ne schimb@ Internetul?
300 __ $aBibliografie p. 321-350
330 __ $aMaterial de reflecție și ghid de comportament online Dacă te numeri printre cei 2,5 miliarde de oameni pentru care Google, Youtube sau Facebook sunt repere nelipsite ale vieții de zi cu zi, cartea psihologului Catarina Katzer va avea pentru tine valoarea unei revelații. Americanul Tim Berners-Lee de la Centrul European de Cercetări Nucleare a dezvoltat în 1990 o rețea menită să faciliteze schimbul mai rapid de informații între cercetători. Dar planul care viza transformarea acesteia într-o bază de date internațională sigură și eficientă a luat o turnură neașteptată. Astăzi, Internetul reprezintă un adevărat habitat pentru aproape 2,5 miliarde de oameni. Întrebările privind evoluția acestuia în următorii ani își găsesc răspunsul la o analiză mai atentă a situației din țara în care au apărut Microsoft, Apple și Google. Studiile arată că, în anul 2013, 75% dintre copiii cu vârste între 0-(!) și 8 ani din Statele Unite aveau acces la Internet de pe un dispozitiv mobil, 63% aveau propriul lor smartphone și 38% dintre cei sub 2 ani foloseau echipamente terminale mobile! Internetul a ajuns să nu mai poată fi disociat de activitatea noastră zilnică. Acțiunile noastre nu mai sunt legate doar de realitatea fizică în care trăim. Se orientează din ce în ce mai mult spre spațiul virtual, indiferent că este vorba despre rețele sociale, jocuri online, forumuri, prietenii sau cunoștințe făcute pe cale digitală. Cu cât petrecem mai mult timp conectați la Internet, cu atât mai mult crește influența mediului virtual asupra percepției de sine, vieții personale și profesionale, asupra creșterii copiilor și chiar a situării noastre în ansamblul societății. Categoric, pe fondul existenței pe o scenă virtuală s-a format o relație cu totul nouă între noi și propriile noastre acțiuni. În cazul în care trecem încontinuu de la viața reală la spațiul cibernetic și înapoi, percepția iluzorie nu poate fi o simplă excepție. Imaginea de ansamblu intră într-o zonă tulbure. Pentru a evita să cădem prea des în capcanele Internetului, trebuie să devenim conștienți de modul în care se răsfrânge permanenta pendulare între viața reală și habitatul virtual asupra identității, emoțiilor și comportamentului nostru. Bazată pe sute de studii psihologice despre Internet și pe noțiuni fundamentale din domeniul psihologiei, cartea ne învață cum să punem în balanță avantajele și dezavantajele spațiului cibernetic. Autoarea ne ajută să descoperim resorturile care ne afectează rațiunea și emoțiile atunci când suntem online. În același timp, ne prezintă și căile prin care putem deveni internauți competenți.
606 __ $aInternet (dependenţă)
606 __ $arealitatea virtuală (aspecte psihologice)
608 __ $amonografie
675 __ $a316.6:004.738.5
675 __ $a316.774:004.738.5
675 __ $a159.9:004.738.5
686 __ $a3/32
700 __ $aKatzer, Katarina
701 __ $3trad. $aRadulian, Cora
975 00 $a:004.738.5 $a316.6
975 00 $a316.774 $a:004.738.5
975 00 $a159.9 $a:004.738.5
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 990141 / 0990141 SA Împrumut Da 316.6/ K24
2. 990140 / 0990140 SA Împrumut Da 316.6/ K24
3. 990139 / 0990139 F6 Împrumut Da 316.6/ K24
4. 990138 / 0990138 F6 Împrumut Da 316.6/ K24
5. 990137 / 0990137 F4 Împrumut Da 316.6/ K24
6. 990136 / 0990136 F3 Împrumut Da 316.6/ K24
7. 990135 / 0990135 F2 Împrumut Da 316.6/ K24
8. 990134 / 0990134 F1 Împrumut Da 316.6/ K24
9. 990133 / 0990133 D Împrumut la sala de lectură Da II 88709
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
D Împrumut la sala de lectură 1
F1 Împrumut 1
F2 Împrumut 1
F3 Împrumut 1
F4 Împrumut 1
F6 Împrumut 2
SA Împrumut 2

Disponibile: 9

Lăsați un comentariu