Autor | Bettelheim, Bruno chat |
Editura | Univers chat |
Loc publicare | Bucureşti |
An | 2017 |
Subiect | lit. univ. - critică şi istorie literară - basme chat |
basme (interpretarea psihologică) chat | |
psihanaliză literară chat | |
psihologia copilului chat | |
ISBN | 9786067710922 |
Titlu | |
Titlu | Psihanaliza basmelor |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 82.09 |
-34 | |
159.964.2 | |
:82 | |
-34 | |
159.922.7 | |
:82 | |
-34 | |
082.1 | |
[nedefinit] | 1 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Psihanaliza basmelor |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Prima menţ. de resp. | Bruno Bettelheim |
Urm. menţ. de responsabilitate | traducere de Teodor Fleșeru |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | Bettelheim, Bruno |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | trad. |
Autor secundar | Fleşeru, Teodor |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786067710922 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | II 90320 |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 82.09-34 |
159.964.2:82-34 | |
159.922.7:82-34 | |
082.1Educație cu blândețe | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 821 |
Caracteristicile rubricii | |
Element de intrare | monografie |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | lit. univ. - critică şi istorie literară - basme |
basme (interpretarea psihologică) | |
psihanaliză literară | |
psihologia copilului | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Bucureşti |
Editura | Univers |
Data publicării | 2017 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 480 p. |
Serii | |
Titlul seriei | Educație cu blândețe |
Numărul părţii | 3 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Mulți dintre părinții din zilele noastre evită să le citească basmele tradiționale celor mici, pentru că le consideră prea sângeroase și traumatizante. Adevărul este însă că basmele adevărate îi pot ajuta enorm pe copii să-și rezolve multe dileme și conflicte interioare neidentificate. Emoțiile întunecate, angoasa, tristețea sau pornirile agresive există foarte des și în mintea copiilor, doar că ei rareori sunt conștienți de ele și le pot exprima adecvat. Mai mult decât orice, întâmplările magice și personajele străvechilor povești reușesc să le comunice copiilor soluții cu care modul lor de gândire rezonează profund. Cartea lui Bruno Bettelheim Psihanaliza basmelor a fost scrisă pentru a-i ajuta pe adulți să înțeleagă importanța și valoarea terapeutică a basmelor în formarea copiilor. Prin analiza mai multor basme foarte cunoscute precum Albă-ca-Zăpada, Cenușăreasa, Frumoasa și Bestia, Scufița Roșie, Barbă-Albastră, Jack și vrejul de fasole, autorul oferă interpretări elaborate ale imaginarului poveștilor. Basmele stimulează imaginația celor mici, îi ajută să-și clarifice emoțiile, anxietățile și aspirațiile, sugerându-le rezolvări pentru problemele cu care se luptă mintea unui copil: teama de a fi abandonat de părinți, rivalitățile între frați, sexualitatea adultă, violența, invidia, teama de moarte. Pentru că basmele au finaluri fericite în care binele triumfă, prin lectura basmelor copilul se identifică cu personajele și se eliberează de angoasele sale. |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1000994 / 1000994 | SC | Împrumut | Da | 82.09/ B50 | |
2. | 1000993 / 1000993 | SA | Împrumut | Da | 82.09/ B50 | |
3. | 1000992 / 1000992 | SA | Împrumut | Da | 82.09/ B50 | |
4. | 1000991 / 1000991 | F6 | Împrumut | Da | 82.09/ B50 | |
5. | 1000990 / 1000990 | F4 | Împrumut | Da | 82.09/ B50 | |
6. | 1000989 / 1000989 | F3 | Împrumut | Da | 82.09/ B50 | |
7. | 1000988 / 1000988 | F2 | Împrumut | Da | 82.09/ B50 | |
8. | 1000987 / 1000987 | F1 | Împrumut | Da | 82.09/ B50 | |
9. | 1000986 / 1000986 | D | Împrumut la sala de lectură | Da | II 90320 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
D | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|
F1 | Împrumut | 1 |
|
F2 | Împrumut | 1 |
|
F3 | Împrumut | 1 |
|
F4 | Împrumut | 1 |
|
F6 | Împrumut | 1 |
|
SA | Împrumut | 2 |
|
SC | Împrumut | 1 |
|