La Medeleni : [roman] Vol.1 : [Hotarul nestatornic]

An 2011
collections_bookmark

Conținut în... (Nivel set)

La Medeleni : [roman]

La Medeleni : [roman]

2011

Originalitatea Hotarului nestatornic stă în neobişnuita putere a scriitorului de a supune absolut toate datele existenţei unui unic scop: plăsmuirea unui univers de viaţă întru totul închegat, relativ autonom, capabil să se mişte, să evolueze în baza impulsiunilor şi resorturilor sale proprii. Cu alte cuvinte, asemenea Amintirilor lui Creangă, dar pe alte căi şi din alte perspective estetice, prima carte a Medelenilor propune un adevărat microcosmos. Foarte limpede, în acest sens, romancierul, prin Dănuţ, la finele volumului al doilea al trilogiei, se explică astfel: „Poem şi roman, mereu suprapuse. Contopire de viaţă şi de basm. Să aibă lectorul mereu impresia miracolului posibil, ca în epocile evanghelice, deşi acţiunea să fie în realitatea contemporană.” Alegerea locului (moşia Medeleni) şi a timpului (vacanţa cea mare) în care se petrece acţiunea din Hotarul nestatornic nu este, desigur, deloc întâmplătoare. Ea, această alegere, corespunde întru totul viziunii artistice de ansamblu, în conformitate cu care se va organiza compoziţional întregul volum. Numai astfel se creează cadrul spaţial şi temporal adecvat pentru investigarea abilă şi naturală, condusă din interior, în structura „medelenismului”. Nicolae Ciobanu


II 83184

    La Medeleni : [roman].- , 2011.
    208 p..    
    Originalitatea Hotarului nestatornic stă în neobişnuita putere a scriitorului de a supune absolut toate datele existenţei unui unic scop: plăsmuirea unui univers de viaţă întru totul închegat, relativ autonom, capabil să se mişte, să evolueze în baza impulsiunilor şi resorturilor sale proprii. Cu alte cuvinte, asemenea Amintirilor lui Creangă, dar pe alte căi şi din alte perspective estetice, prima carte a Medelenilor propune un adevărat microcosmos. Foarte limpede, în acest sens, romancierul, prin Dănuţ, la finele volumului al doilea al trilogiei, se explică astfel: „Poem şi roman, mereu suprapuse. Contopire de viaţă şi de basm. Să aibă lectorul mereu impresia miracolului posibil, ca în epocile evanghelice, deşi acţiunea să fie în realitatea contemporană.” Alegerea locului (moşia Medeleni) şi a timpului (vacanţa cea mare) în care se petrece acţiunea din Hotarul nestatornic nu este, desigur, deloc întâmplătoare. Ea, această alegere, corespunde întru totul viziunii artistice de ansamblu, în conformitate cu care se va organiza compoziţional întregul volum. Numai astfel se creează cadrul spaţial şi temporal adecvat pentru investigarea abilă şi naturală, condusă din interior, în structura „medelenismului”. Nicolae Ciobanu.

035 __ $aII 83184
101 0_ $arum
200 0_ $aLa Medeleni $bCarte tipărită $e[roman] $hVol.1 $i[Hotarul nestatornic]
210 ## $d2011
215 __ $a208 p.
299 __ $aLa Medeleni : [roman] Vol.1 : [Hotarul nestatornic]
330 __ $aOriginalitatea Hotarului nestatornic stă în neobişnuita putere a scriitorului de a supune absolut toate datele existenţei unui unic scop: plăsmuirea unui univers de viaţă întru totul închegat, relativ autonom, capabil să se mişte, să evolueze în baza impulsiunilor şi resorturilor sale proprii. Cu alte cuvinte, asemenea Amintirilor lui Creangă, dar pe alte căi şi din alte perspective estetice, prima carte a Medelenilor propune un adevărat microcosmos. Foarte limpede, în acest sens, romancierul, prin Dănuţ, la finele volumului al doilea al trilogiei, se explică astfel: „Poem şi roman, mereu suprapuse. Contopire de viaţă şi de basm. Să aibă lectorul mereu impresia miracolului posibil, ca în epocile evanghelice, deşi acţiunea să fie în realitatea contemporană.” Alegerea locului (moşia Medeleni) şi a timpului (vacanţa cea mare) în care se petrece acţiunea din Hotarul nestatornic nu este, desigur, deloc întâmplătoare. Ea, această alegere, corespunde întru totul viziunii artistice de ansamblu, în conformitate cu care se va organiza compoziţional întregul volum. Numai astfel se creează cadrul spaţial şi temporal adecvat pentru investigarea abilă şi naturală, condusă din interior, în structura „medelenismului”. Nicolae Ciobanu
461 _0 $1ROISBJI#84a77d50ff434896 $tLa Medeleni : [roman]
608 __ $amonografie
686 __ $a821.135.1
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 980517 / 0980517 F6 Împrumut Nu 821.135.1-31/ T37
2. 980516 / 0980516 F6 Împrumut Nu 821.135.1-31/ T37
3. 980515 / 0980515 F6 Împrumut Da 821.135.1-31/ T37
4. 980514 / 0980514 F4 Împrumut Da 821.135.1-31/ T37
5. 980513 / 0980513 F2 Împrumut Nu 821.135.1-31/ T37
6. 980512 / 0980512 F1 Împrumut Da 821.135.1-31/ T37
7. 906479 / 0906479 SC Împrumut Nu 821.135.1-31/ T37
8. 906478 / 0906478 SC Împrumut Da 821.135.1-31/ T37
9. 906477 / 0906477 SC Împrumut Da 821.135.1-31/ T37
10. 906476 / 0906476 SC Împrumut Nu 821.135.1-31/ T37
11. 906475 / 0906475 F6 Împrumut Nu 821.135.1-31/ T37
12. 906474 / 0906474 F6 Împrumut Da 821.135.1-31/ T37
13. 906473 / 0906473 F4 Împrumut Da 821.135.1-31/ T37
14. 906472 / 0906472 F4 Împrumut Da 821.135.1-31/ T37
15. 906471 / 0906471 F3 Împrumut Nu 821.135.1-31/ T37
16. 906470 / 0906470 F3 Împrumut Nu 821.135.1-31/ T37
17. 906469 / 0906469 F2 Împrumut Da 821.135.1-31/ T37
18. 906468 / 0906468 F2 Împrumut Da 821.135.1-31/ T37
19. 906467 / 0906467 F1 Împrumut Da 821.135.1-31/ T37
20. 906466 / 0906466 F1 Împrumut Da 821.135.1-31/ T37
21. 906465 / 0906465 D Împrumut la sala de lectură Da II 83184
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
D Împrumut la sala de lectură 1
F1 Împrumut 3
F2 Împrumut 2
F4 Împrumut 3
F6 Împrumut 2
SC Împrumut 2

Disponibile: 13

Lăsați un comentariu