Autor | Vázquez, Rolando chat |
Editura | Idea Design and Print chat |
Loc publicare | Cluj-Napoca |
An | 2020 |
Subiect | sociologia culturii chat |
perioade şi faze artistice chat | |
estetica artei chat | |
contextul cultural al vieţii sociale chat | |
modernism chat | |
societăți coloniale chat | |
cărţi poştale ilustrate chat | |
ISBN | 9786068265780 |
Titlu | |
Titlu | Vederi ale modernității : esteza decolonială și sfîrșitul contemporaneității |
[nedefinit] | 1 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Vederi ale modernității |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Alte informaţii la titlu | esteza decolonială și sfîrșitul contemporaneității |
Prima menţ. de resp. | Rolando Vázquez |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | Vázquez, Rolando |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Autor secundar | Ţichindeleanu, Ovidiu |
Cod de legătură | trad. |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786068265780 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | III 39096 |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 316.7 |
7.01:111.852 | |
7.03 | |
316.323.82 | |
130.2:316.722 | |
082.1Pluritopic | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 3/32 |
Caracteristicile rubricii | |
Element de intrare | monografie |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | sociologia culturii |
perioade şi faze artistice | |
estetica artei | |
contextul cultural al vieţii sociale | |
modernism | |
societăți coloniale | |
cărţi poştale ilustrate | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Cluj-Napoca |
Locul tipăririi | Cluj-Napoca |
Data publicării | 2020 |
Editura | Idea Design and Print |
Numele tipografiei | Idea Design and Print |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 160 p. |
Alte detalii fizice | il. |
Serii | |
Titlul seriei | Pluritopic |
Note generale de catalogare | |
Textul notei | 316.7/ V35 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Aceste vederi sunt mărturii și metafore ale viziunii despre lume a modernității, sînt afirmații ale puterii sale de a face o lume, ale puterii sale de a transforma o realitate istorică a lumii într-un obiect, în obiectul propriului său artificiu. Ele ne ajută să ilustrăm modul în care colonialitatea a fost condiția ce a susținut artificiul modernității. Nu ne uităm la imagini excepționale ale modernității, ci contemplăm cele mai comune vederi ale sale – materialul suvenirurilor – pentru a vedea modul în care am fost făcuți să ne imaginăm lumea. Aceste imagini evidențiază faptul că nu există nicio metropolă fără colonie, nicio albitate fără rasializare, niciun patriarhat fără oprimare de gen, nicio modernitate fără colonialitate. Privirea stăpînirii, privirea suverană, se bucură de ordinea modernă/colonială ca de un spectacol. Însuși actul privirii devine întruparea diferenței coloniale ca estetică. Estetica desemnează controlul modernității asupra reprezentării și asupra cîmpului experienței în care poate fi percepută realitatea istorică a lumii. Utopia progresului și a Umanității e susținută pe fundalul nerecunoscut al subjugării și radierii. Chestionate din perspectiva diferenței coloniale, aceste imagini devin o oglindă care răspunde cu alte întrebări. Vederile nu mai sunt imaginea unei umanități împlinite, peisajele binecunoscute ale reprezentării lumii, ci coregrafia ce animă sinele modern. Rolando Vázquez |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1073999 / 1073999 | D | Împrumut la sala de lectură | Da | III 39096 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
D | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|