Vederi ale modernității : esteza decolonială și sfîrșitul contemporaneității

Autor chat
Editura Idea Design and Print chat
Loc publicare Cluj-Napoca
An 2020
Subiect sociologia culturii chat
perioade şi faze artistice chat
estetica artei chat
contextul cultural al vieţii sociale chat
modernism chat
societăți coloniale chat
cărţi poştale ilustrate chat
ISBN 9786068265780

III 39096

Vázquez, Rolando
    Vederi ale modernității : esteza decolonială și sfîrșitul contemporaneității / Rolando Vázquez.- Cluj-Napoca : Idea Design and Print , 2020 (Cluj-Napoca : Idea Design and Print) .
    160 p. : il..- (Pluritopic).    
    Aceste vederi sunt mărturii și metafore ale viziunii despre lume a modernității, sînt afirmații ale puterii sale de a face o lume, ale puterii sale de a transforma o realitate istorică a lumii într-un obiect, în obiectul propriului său artificiu. Ele ne ajută să ilustrăm modul în care colonialitatea a fost condiția ce a susținut artificiul modernității. Nu ne uităm la imagini excepționale ale modernității, ci contemplăm cele mai comune vederi ale sale – materialul suvenirurilor – pentru a vedea modul în care am fost făcuți să ne imaginăm lumea. Aceste imagini evidențiază faptul că nu există nicio metropolă fără colonie, nicio albitate fără rasializare, niciun patriarhat fără oprimare de gen, nicio modernitate fără colonialitate. Privirea stăpînirii, privirea suverană, se bucură de ordinea modernă/colonială ca de un spectacol. Însuși actul privirii devine întruparea diferenței coloniale ca estetică. Estetica desemnează controlul modernității asupra reprezentării și asupra cîmpului experienței în care poate fi percepută realitatea istorică a lumii. Utopia progresului și a Umanității e susținută pe fundalul nerecunoscut al subjugării și radierii. Chestionate din perspectiva diferenței coloniale, aceste imagini devin o oglindă care răspunde cu alte întrebări. Vederile nu mai sunt imaginea unei umanități împlinite, peisajele binecunoscute ale reprezentării lumii, ci coregrafia ce animă sinele modern. Rolando Vázquez.
    ISBN 9786068265780

    I Ţichindeleanu, Ovidiu(trad.)

    1. sociologia culturii
    2. perioade şi faze artistice
    3. estetica artei
    4. contextul cultural al vieţii sociale
    5. modernism
    6. societăți coloniale
    7. cărţi poştale ilustrate

316.7
7.01:111.852
7.03
316.323.82
130.2:316.722
082.1Pluritopic


299 __ $aVederi ale modernității : esteza decolonială și sfîrșitul contemporaneității
955 __ $a1
200 __ $aVederi ale modernității $bCarte tipărită $eesteza decolonială și sfîrșitul contemporaneității $fRolando Vázquez
700 _0 $aVázquez, Rolando
702 __ $aŢichindeleanu, Ovidiu $4trad.
010 __ $a9786068265780
035 __ $aIII 39096
675 __ $a316.7
675 __ $a7.01:111.852
675 __ $a7.03
675 __ $a316.323.82
675 __ $a130.2:316.722
675 __ $a082.1Pluritopic
686 __ $a3/32
608 __ $amonografie
606 __ $asociologia culturii
606 __ $aperioade şi faze artistice
606 __ $aestetica artei
606 __ $acontextul cultural al vieţii sociale
606 __ $amodernism
606 __ $asocietăți coloniale
606 __ $acărţi poştale ilustrate
101 __ $arum
210 __ $aCluj-Napoca $eCluj-Napoca $d2020 $cIdea Design and Print $gIdea Design and Print
215 __ $a160 p. $cil.
225 __ $aPluritopic
830 __ $a316.7/ V35
330 __ $aAceste vederi sunt mărturii și metafore ale viziunii despre lume a modernității, sînt afirmații ale puterii sale de a face o lume, ale puterii sale de a transforma o realitate istorică a lumii într-un obiect, în obiectul propriului său artificiu. Ele ne ajută să ilustrăm modul în care colonialitatea a fost condiția ce a susținut artificiul modernității. Nu ne uităm la imagini excepționale ale modernității, ci contemplăm cele mai comune vederi ale sale – materialul suvenirurilor – pentru a vedea modul în care am fost făcuți să ne imaginăm lumea. Aceste imagini evidențiază faptul că nu există nicio metropolă fără colonie, nicio albitate fără rasializare, niciun patriarhat fără oprimare de gen, nicio modernitate fără colonialitate. Privirea stăpînirii, privirea suverană, se bucură de ordinea modernă/colonială ca de un spectacol. Însuși actul privirii devine întruparea diferenței coloniale ca estetică. Estetica desemnează controlul modernității asupra reprezentării și asupra cîmpului experienței în care poate fi percepută realitatea istorică a lumii. Utopia progresului și a Umanității e susținută pe fundalul nerecunoscut al subjugării și radierii. Chestionate din perspectiva diferenței coloniale, aceste imagini devin o oglindă care răspunde cu alte întrebări. Vederile nu mai sunt imaginea unei umanități împlinite, peisajele binecunoscute ale reprezentării lumii, ci coregrafia ce animă sinele modern. Rolando Vázquez
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 1073999 / 1073999 D Împrumut la sala de lectură Da III 39096
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
D Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu