lit. univ. - critică şi istorie literară chat
ISBN 9786067104998

II 95639

Sorescu, Marin
    Uşor cu pianul pe scări : cronici literare / Marin Sorescu ; ediție îngrijită și postfață de Mihaela Constantinescu Podocea.- București : Art , 2017.
    520 p..- (Seria Marin Sorescu).
    Transportul pianului pe scări a prilejuit și geniului comic burlesc al cinematografului mut momente de neuitat. Titlul sub care apar adunate laolaltă articolele de critică literară ale lui Marin Sorescu trebuie înțeles și așa. Opiniile creatorilor în materie de artă poartă o pecete personală foarte apăsată și nici acestea din urmă nu contravin regulii. În ele recunoaștem îndată hazul inconfundabil al autorului ciclului La lilieci. Criticul, sub această înfățișare, ciocnește pianul de toți pereții, ca în faimoasele filme mute ale studiourilor Keystone. Dacă instrumentul e bun, scoate țipete armonioase și demonstrația calității lui se realizează astfel în chip spectaculos. Dacă nu, această critică „prin șocuri“ se vădește încă o dată salutară. Dă gata o operă debilă, spre amuzamentul general. Tonul glumeț nu afectează deloc justețea sentințelor, aproape întotdeauna inteligente și profunde. Practic, joaca e ca să ne ia ochii, în realitate avem de a face cu o critică foarte serioasă care are și avantajul că produce delicii la lectură. Puține pagini atât de inspirate am citit pe marginea unor autori dificili cum sunt Borges, Michaux, Cioran, Voiculescu, Noica sau G. Călinescu. Unde mai pui că Marin Sorescu îndrăznește chiar să ia peste picior persoane cu multă trecere și gazetă săptămânală la poruncă..
    ISBN 9786067104998

I Constantinescu-Podocea, Mihaela(postf.)

1. lit. rom. - critică și istorie literară
    2. lit. rom. - critică (gen literar)
    3. lit. univ. - critică şi istorie literară

821.135.1.09
821.135.1-95
82.09
082.1Seria Marin Sorescu

035 __ $aII 95639
299 __ $aUşor cu pianul pe scări : cronici literare
955 __ $a1
200 __ $aUşor cu pianul pe scări $bCarte tipărită $ecronici literare $fMarin Sorescu $gediție îngrijită și postfață de Mihaela Constantinescu Podocea
700 __ $aSorescu, Marin
702 __ $aConstantinescu-Podocea, Mihaela $4ed. $4postf.
010 __ $a9786067104998
675 __ $a821.135.1.09
675 __ $a821.135.1-95
675 __ $a82.09
675 __ $a082.1Seria Marin Sorescu
686 __ $a821.135.1
608 __ $amonografie
606 __ $alit. rom. - critică și istorie literară
606 __ $alit. rom. - critică (gen literar)
606 __ $alit. univ. - critică şi istorie literară
101 __ $arum
210 __ $aBucurești $cArt $d2017
215 __ $a520 p.
225 __ $aSeria Marin Sorescu
830 __ $a821.135.1.09/ S69
330 __ $aTransportul pianului pe scări a prilejuit și geniului comic burlesc al cinematografului mut momente de neuitat. Titlul sub care apar adunate laolaltă articolele de critică literară ale lui Marin Sorescu trebuie înțeles și așa. Opiniile creatorilor în materie de artă poartă o pecete personală foarte apăsată și nici acestea din urmă nu contravin regulii. În ele recunoaștem îndată hazul inconfundabil al autorului ciclului La lilieci. Criticul, sub această înfățișare, ciocnește pianul de toți pereții, ca în faimoasele filme mute ale studiourilor Keystone. Dacă instrumentul e bun, scoate țipete armonioase și demonstrația calității lui se realizează astfel în chip spectaculos. Dacă nu, această critică „prin șocuri“ se vădește încă o dată salutară. Dă gata o operă debilă, spre amuzamentul general. Tonul glumeț nu afectează deloc justețea sentințelor, aproape întotdeauna inteligente și profunde. Practic, joaca e ca să ne ia ochii, în realitate avem de a face cu o critică foarte serioasă care are și avantajul că produce delicii la lectură. Puține pagini atât de inspirate am citit pe marginea unor autori dificili cum sunt Borges, Michaux, Cioran, Voiculescu, Noica sau G. Călinescu. Unde mai pui că Marin Sorescu îndrăznește chiar să ia peste picior persoane cu multă trecere și gazetă săptămânală la poruncă.
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 1042657 / 1042657 SA Împrumut Da 821.135.1.09/ S69
2. 1042656 / 1042656 SA Împrumut Da 821.135.1.09/ S69