Autor | Gabor, Georgina Oana chat |
Editura | Institutul European chat |
Loc publicare | Iaşi |
An | 2022 |
Subiect | comunicare chat |
lit. rom. - scrisori chat | |
Gabor, Georgina Oana chat | |
corespondenţă chat | |
ISBN | 9786062403423 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | II 96373 |
Titlu | |
Titlu | The Autopsy of a Dream : About How We Construct Worlds with Our Words |
[nedefinit] | 1 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | The Autopsy of a Dream |
Alte informaţii la titlu | About How We Construct Worlds with Our Words |
Prima menţ. de resp. | Georgina Oana Gabor |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | Gabor, Georgina Oana |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786062403423 |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 316.77(0:82-6) |
929Gabor, Georgina Oana | |
082.1Texte de frontieră | |
Serii | |
Titlul seriei | Texte de frontieră |
Desemnarea volumului | 102 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 3/32 |
Caracteristicile rubricii | |
Element de intrare | monografie |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | comunicare |
lit. rom. - scrisori | |
Gabor, Georgina Oana | |
corespondenţă | |
Limba resursei | |
Limba textului | eng |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Iaşi |
Editura | Institutul European |
Data publicării | 2022 |
Locul tipăririi | Iași |
Numele tipografiei | Imprimeria Institutului European |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 344 p. |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | The drama inherent to the condition of the intellectual nowadays is apparent throughout the discursive autopsy that I performed. In ways that were inconceivable before, the academic world changes its face to become another. The mask - the symbol of the time which my essay makes reference to, the time of the SarsCov2 pandemic - takes all possible forms and eventually eliminates the possibility of the state-of-unhid-denness (Gr., aletheia, meaning, "truth"). How do we find a way out of this particular deadlock? How do we evade from the drama or the trauma (they say any untold story may become a trauma)? How do we survive? How do we heal? How do we get rid of the mask? How do we (re)invent authenticity? |