Să predăm ca în Finlanda : 33 de strategii simple pentru lecții pline de bună-dispoziție

Autor chat
Editura Editura Trei chat
Loc publicare Bucureşti
An 2018
ISBN 9786064003706

II 87997

Walker, Timothy D.
    Să predăm ca în Finlanda : 33 de strategii simple pentru lecții pline de bună-dispoziție / Timothy D. Walker ; traducere din engleză de Cristina Firoiu ; cuvânt înainte de Pasi Sahlberg.- Bucureşti : Editura Trei , 2018.
    246 p..- (Educație și formare).    
    Finlanda a surprins o lume întreagă în 2001, când elevii au obținut cele mai bune scoruri la testul internațional PISA, care evalua, în premieră, competențele de gândire critică ale școlarilor din peste 30 de țări – de la SUA și Germania la "tigrii" din Asia de Sud-Est. Finlanda a rămas în top și la următoarele evaluări internaționale, ridicând întrebarea: Cum se face că elevii din micul stat nordic - unde zilele de școală sunt mai scurte, temele, aproape inexistente, iar testele standardizate sunt o raritate - au reușit să obțină scoruri la nivelul suprasolicitaților școlari asiatici? Plecat din SUA, pentru a preda la clasa a cincea într-o școală din Helsinki, autorul a aflat în scurtă vreme secretele reușitei finlandeze. De la pauzele de relaxare și crearea sentimentului de apartenență între elevi până la esențializarea materiei în "minilecții" și co-planificarea orelor împreună cu elevii, cartea vă încurajează să adaptați din metodele din miraculoasa școală finlandeză. --- Pentru ca învățarea să se producă în mod autentic, aceasta ar trebui să devină "spațiul de întâlnire" dintre profesori, elevi și lumea reală. Construirea acestui spațiu de întâlnire presupune alinierea mai multor condiții. Despre aceste condiții și despre maniera în care le putem dezvolta ne vorbește Timothy Walker, care descifrează simplu și clar cheile succesului finlandez în educație. Această carte nu este despre Finlanda și despre un sistem de educație, ci despre copii, despre modul în care, oriunde și oricând, starea lor de bine, serviciile de suport pentru învățare, contactul cu natura, autonomia și încrederea fac ca lumile de multe ori paralele ale profesorilor și elevilor să se întâlnească și să genereze experiențe relevante de învățare. Dacă analizăm cele 33 de strategii propuse aici, vom observa că lucrurile simple, care stau în puterea noastră, sunt de fapt cele care fac diferența. În România de azi, singura cale solidă de transformare a educației este cea a profesorilor care vor și care pot să facă diferența între confortul și nepăsarea "lumilor paralele" și "spațiul comun de întâlnire" al experiențelor autentice de învățare. – Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti.
    ISBN 9786064003706

    I Sahlberg, Pasi(pref.)
    II Firoiu, Cristina(trad.)

37.022
082.1Educație și formare


010 __ $a9786064003706
035 __ $aII 87997
101 0_ $arum
200 0_ $aSă predăm ca în Finlanda $bCarte tipărită $e33 de strategii simple pentru lecții pline de bună-dispoziție $fTimothy D. Walker $gtraducere din engleză de Cristina Firoiu $gcuvânt înainte de Pasi Sahlberg
210 ## $aBucureşti $cEditura Trei $d2018
215 __ $a246 p.
225 0_ $aEducație și formare
299 __ $aSă predăm ca în Finlanda : 33 de strategii simple pentru lecții pline de bună-dispoziție
330 __ $aFinlanda a surprins o lume întreagă în 2001, când elevii au obținut cele mai bune scoruri la testul internațional PISA, care evalua, în premieră, competențele de gândire critică ale școlarilor din peste 30 de țări – de la SUA și Germania la "tigrii" din Asia de Sud-Est. Finlanda a rămas în top și la următoarele evaluări internaționale, ridicând întrebarea: Cum se face că elevii din micul stat nordic - unde zilele de școală sunt mai scurte, temele, aproape inexistente, iar testele standardizate sunt o raritate - au reușit să obțină scoruri la nivelul suprasolicitaților școlari asiatici? Plecat din SUA, pentru a preda la clasa a cincea într-o școală din Helsinki, autorul a aflat în scurtă vreme secretele reușitei finlandeze. De la pauzele de relaxare și crearea sentimentului de apartenență între elevi până la esențializarea materiei în "minilecții" și co-planificarea orelor împreună cu elevii, cartea vă încurajează să adaptați din metodele din miraculoasa școală finlandeză. --- Pentru ca învățarea să se producă în mod autentic, aceasta ar trebui să devină "spațiul de întâlnire" dintre profesori, elevi și lumea reală. Construirea acestui spațiu de întâlnire presupune alinierea mai multor condiții. Despre aceste condiții și despre maniera în care le putem dezvolta ne vorbește Timothy Walker, care descifrează simplu și clar cheile succesului finlandez în educație. Această carte nu este despre Finlanda și despre un sistem de educație, ci despre copii, despre modul în care, oriunde și oricând, starea lor de bine, serviciile de suport pentru învățare, contactul cu natura, autonomia și încrederea fac ca lumile de multe ori paralele ale profesorilor și elevilor să se întâlnească și să genereze experiențe relevante de învățare. Dacă analizăm cele 33 de strategii propuse aici, vom observa că lucrurile simple, care stau în puterea noastră, sunt de fapt cele care fac diferența. În România de azi, singura cale solidă de transformare a educației este cea a profesorilor care vor și care pot să facă diferența între confortul și nepăsarea "lumilor paralele" și "spațiul comun de întâlnire" al experiențelor autentice de învățare. – Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti
608 __ $amonografie
675 __ $a37.022
675 __ $a082.1Educație și formare
686 __ $a37
700 _0 $aWalker, Timothy D.
702 _0 $4pref. $aSahlberg, Pasi
702 _0 $4trad. $aFiroiu, Cristina
975 00 $a37.022
975 00 $a082.1
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 980390 / 0980390 SA Împrumut Da 37/ W19
2. 980389 / 0980389 SA Împrumut Da 37/ W19
3. 980388 / 0980388 F6 Împrumut Da 37/ W19
4. 980387 / 0980387 F6 Împrumut Da 37/ W19
5. 980386 / 0980386 F4 Împrumut Da 37/ W19
6. 980385 / 0980385 F3 Împrumut Da 37/ W19
7. 980384 / 0980384 F2 Împrumut Da 37/ W19
8. 980383 / 0980383 F1 Împrumut Da 37/ W19
9. 980382 / 0980382 D Împrumut la sala de lectură Da II 87997
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
D Împrumut la sala de lectură 1
F1 Împrumut 1
F2 Împrumut 1
F3 Împrumut 1
F4 Împrumut 1
F6 Împrumut 2
SA Împrumut 2

Disponibile: 9

Lăsați un comentariu