An | 2006 |
Subiect | dezvoltarea personalităţii chat |
ISBN | 9737070623 |
Note | Bibliografie p. 223-227 |
9737070623
2006
Pentru cititorul celor şase volume ale seriei de Opere Complete ale lui Jung publicate deja de Editura Trei, prezentul volum, cel de-al XVII-lea, poate părea surprinzător. În timp ce volumele anterioare aveau un caracter marcat teoretic — principalele contribuţii psihanalitice şi psihologice ale lui Jung, respectiv teoria arhetipurilor şi teoria tipurilor psihologice, sunt conţinute în primul şi cel de-al şaselea volum —, Dezvoltarea personalităţii are un pronunţat caracter practic. Domeniul ales este cel al dezvoltării personale prin educaţie. Ca expresie a preocupării sale, Jung participă la mai multe congrese internaţionale pentru educaţie, unde îşi expune ideile legate de importanţa psihologiei analitice pentru dezvoltarea personală. În contextul mai larg al mişcării psihanalitice, interesul descoperitorului inconştientului colectiv pentru problemele pedagogiei nu constituie o excepţie. Dimpotrivă, constatând că rădăcinile nevrozei adultului se află în disfuncţiile relaţionărilor (educative) intrafamiliale din copilărie, psihanaliştii perioadei începuturilor au considerat pe bună dreptate că profilaxia printr-o educaţie modificată în sens permisiv este preferabilă terapiei corective ulterioare. La Jung, perspectiva este mai generală, mai puţin specializată. Vasile Dem Zamfirescu
dezvoltarea personalităţii
9737070623
2006
Pentru cititorul celor şase volume ale seriei de Opere Complete ale lui Jung publicate deja de Editura Trei, prezentul volum, cel de-al XVII-lea, poate părea surprinzător. În timp ce volumele anterioare aveau un caracter marcat teoretic — principalele contribuţii psihanalitice şi psihologice ale lui Jung, respectiv teoria arhetipurilor şi teoria tipurilor psihologice, sunt conţinute în primul şi cel de-al şaselea volum —, Dezvoltarea personalităţii are un pronunţat caracter practic. Domeniul ales este cel al dezvoltării personale prin educaţie. Ca expresie a preocupării sale, Jung participă la mai multe congrese internaţionale pentru educaţie, unde îşi expune ideile legate de importanţa psihologiei analitice pentru dezvoltarea personală. În contextul mai larg al mişcării psihanalitice, interesul descoperitorului inconştientului colectiv pentru problemele pedagogiei nu constituie o excepţie. Dimpotrivă, constatând că rădăcinile nevrozei adultului se află în disfuncţiile relaţionărilor (educative) intrafamiliale din copilărie, psihanaliştii perioadei începuturilor au considerat pe bună dreptate că profilaxia printr-o educaţie modificată în sens permisiv este preferabilă terapiei corective ulterioare. La Jung, perspectiva este mai generală, mai puţin specializată. Vasile Dem Zamfirescu
dezvoltarea personalităţii
ISBN | |
Număr ISBN | 9737070623 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | II 86360 |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Opere complete |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Urm. menţ. de responsabilitate | traducere din limba germană de Viorica Nișcov |
Numărul părţii | Vol.17 |
Numele părţii | Dezvoltarea personalității |
Publicare, distribuţie | |
Data publicării | 2006 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 243 p. |
Titlu | |
Titlu | Opere complete Vol.17 : Dezvoltarea personalității |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliografie p. 223-227 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Pentru cititorul celor şase volume ale seriei de Opere Complete ale lui Jung publicate deja de Editura Trei, prezentul volum, cel de-al XVII-lea, poate părea surprinzător. În timp ce volumele anterioare aveau un caracter marcat teoretic — principalele contribuţii psihanalitice şi psihologice ale lui Jung, respectiv teoria arhetipurilor şi teoria tipurilor psihologice, sunt conţinute în primul şi cel de-al şaselea volum —, Dezvoltarea personalităţii are un pronunţat caracter practic. Domeniul ales este cel al dezvoltării personale prin educaţie. Ca expresie a preocupării sale, Jung participă la mai multe congrese internaţionale pentru educaţie, unde îşi expune ideile legate de importanţa psihologiei analitice pentru dezvoltarea personală. În contextul mai larg al mişcării psihanalitice, interesul descoperitorului inconştientului colectiv pentru problemele pedagogiei nu constituie o excepţie. Dimpotrivă, constatând că rădăcinile nevrozei adultului se află în disfuncţiile relaţionărilor (educative) intrafamiliale din copilărie, psihanaliştii perioadei începuturilor au considerat pe bună dreptate că profilaxia printr-o educaţie modificată în sens permisiv este preferabilă terapiei corective ulterioare. La Jung, perspectiva este mai generală, mai puţin specializată. Vasile Dem Zamfirescu |
Nivel set | |
[nedefinit] | ROISBJI#24bb3486b85c72da |
Titlu | Opere complete |
Opere complete | |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | dezvoltarea personalităţii |
Caracteristicile rubricii | |
Element de intrare | monografie |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 159.923 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 1 |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | trad. |
Autor secundar | Nişcov, Viorica |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 159.923 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1004039 / 1004039 | F6 | Împrumut | Da | 159.9/ J90 | |
2. | 947301 / 0947301 | SA | Împrumut | Da | 159.9/ J90 | |
3. | 947300 / 0947300 | SA | Împrumut | Da | 159.9/ J90 | |
4. | 947299 / 0947299 | F6 | Împrumut | Da | 159.9/ J90 | |
5. | 947298 / 0947298 | F6 | Împrumut | Da | 159.9/ J90 | |
6. | 947297 / 0947297 | F4 | Împrumut | Da | 159.9/ J90 | |
7. | 947296 / 0947296 | F3 | Împrumut | Da | 159.9/ J90 | |
8. | 947295 / 0947295 | F2 | Împrumut | Da | 159.9/ J90 | |
9. | 947294 / 0947294 | F1 | Împrumut | Da | 159.9/ J90 | |
10. | 947293 / 0947293 | D | Împrumut la sala de lectură | Da | II 86360 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
D | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|
F1 | Împrumut | 1 |
|
F2 | Împrumut | 1 |
|
F3 | Împrumut | 1 |
|
F4 | Împrumut | 1 |
|
F6 | Împrumut | 3 |
|
SA | Împrumut | 2 |
|