Autor | Nae, Oana Maria chat |
Editura | Editura Universităţii "Al.I. Cuza" chat |
Loc publicare | Iași |
An | 2023 |
Subiect | lumina (în arte vizuale) chat |
teoria şi filosofia artei chat | |
istoria artei chat | |
ISBN | 9786067147605 |
Note | Bibliografie p. 295-315 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | II 98694 |
Titlu | |
Titlu | Lux magna : o istorie culturală a utilizării luminii în artele vizuale din Antichitatea târzie până în zorii modernităţii |
[nedefinit] | 1 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Lux magna |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Alte informaţii la titlu | o istorie culturală a utilizării luminii în artele vizuale din Antichitatea târzie până în zorii modernităţii |
Prima menţ. de resp. | Oana Maria Nae |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | Nae, Oana Maria |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786067147605 |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 7.01:111.852 |
7.017 | |
082.1Sophia | |
73(100)(091) | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 7/77 |
Caracteristicile rubricii | |
Element de intrare | monografie |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | lumina (în arte vizuale) |
teoria şi filosofia artei | |
istoria artei | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Publicare, distribuţie | |
Data publicării | 2023 |
Locul tipăririi | Iași |
Editura | Editura Universităţii "Al.I. Cuza" |
Loc publicare | Iași |
Numele tipografiei | Imprimeria Editurii Universităţii „Al.I. Cuza” |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 322 p. |
Serii | |
Titlul seriei | Sophia |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliografie p. 295-315 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Pornind de la premiza lipsei unui studiu dedicat istoriei culturale a luminii din perspectiva creației artistice, volumul de față încearcă să consemneze, să analizeze și să configureze o succintă istorie culturală a acestui element vizual implicat în construcția oricărei lucrări de artă, fie că este vorba despre lumina diurnă sau cea artificială, fie din perspectiva relațiilor dintre semnificațiile sale simbolice dobândite în decursul vremii și diversele sale utilizări spațiale, analizate deopotrivă sub aspect estetic și compozițional. Studiul cuprinde, din punct de vedere cronologic, perioada cuprinsă între sfârşitul Antichităţii şi începuturile creştinismului şi Iluminism. |
Note generale de catalogare | |
Textul notei | 7/ N16 |