Istoriile şi scenariile de viitor ale educaţiei

Autor chat
Editura Polirom chat
Loc publicare Iaşi
An 2024
Subiect educaţie (în lume) chat
ISBN 9789734696369
Note Bibliografie p. 335-351

Attali, Jacques
    Istoriile şi scenariile de viitor ale educaţiei / Jacques Attali ; traducere din limba franceză de Magda Jeanrenaud.- Iaşi : Polirom , 2024 (București : Lumina Tipo) .
    367 p..- (Plural M ; 223).    
    Bibliografie p. 335-351
    O bună parte din istorie, cunoștințele necesare pentru funcționarea societăților s-au transmis în afara școlii. Începută chiar din primii ani de viață, învățarea avea loc în familie și, pentru mult prea mulți copii, la locul de muncă. Deși s-a impus relativ recent ca principalul loc unde se transmit cunoștințe, școala este la ora actuală, aproape pretutindeni, în pragul imploziei, confruntându-se cu uriașa creștere demografică și cu dezvoltarea rapidă a domeniului digital. În viitor, sunt posibile două scenarii de coșmar. În unul dintre ele, din lipsă de resurse, trei sferturi din omenire vor fi în scurt timp lipsite de școală și de cunoștințe. În celălalt, transmiterea cunoștințelor se va face în esență prin mijloace digitale, apoi genetice, către indivizi; aceștia vor primi cunoștințe social utile de la niște mașini din ce în ce mai direct conectate la creier, până când fiecare ființă umană va deveni ea însăși un artefact plin de artefacte. Barbaria prăbușirii în haos sau a artificializării poate fi totuși evitată. Umanitatea are înțelepciunea și mijloacele necesare pentru a pune educația în slujba unei lumi mai pașnice și în armonie cu natura. Mai mult decât o istorie mondială a educației și o anticipare a viitorului ei, cartea lui Jacques Attali propune o serie de alegeri radicale pentru a lupta împotriva barbariei, grație cărora omenirea va putea să supraviețuiască și să evolueze..
    ISBN 9789734696369

    I Jeanrenaud, Magda(trad.)

    1. educaţie (în lume)

37.014(100)
082.1Plural M


299 __ $aIstoriile şi scenariile de viitor ale educaţiei
955 __ $a1
200 __ $aIstoriile şi scenariile de viitor ale educaţiei $fJacques Attali $gtraducere din limba franceză de Magda Jeanrenaud $bCarte tipărită
700 __ $aAttali, Jacques
702 __ $aJeanrenaud, Magda $4trad.
010 __ $a9789734696369
675 __ $a37.014(100)
675 __ $a082.1Plural M
686 __ $a37
608 __ $amonografie
606 __ $aeducaţie (în lume)
101 __ $arum
210 __ $aIaşi $cPolirom $eBucurești $d2024 $gLumina Tipo
215 __ $a367 p.
225 __ $aPlural M $v223
300 __ $aBibliografie p. 335-351
330 __ $aO bună parte din istorie, cunoștințele necesare pentru funcționarea societăților s-au transmis în afara școlii. Începută chiar din primii ani de viață, învățarea avea loc în familie și, pentru mult prea mulți copii, la locul de muncă. Deși s-a impus relativ recent ca principalul loc unde se transmit cunoștințe, școala este la ora actuală, aproape pretutindeni, în pragul imploziei, confruntându-se cu uriașa creștere demografică și cu dezvoltarea rapidă a domeniului digital. În viitor, sunt posibile două scenarii de coșmar. În unul dintre ele, din lipsă de resurse, trei sferturi din omenire vor fi în scurt timp lipsite de școală și de cunoștințe. În celălalt, transmiterea cunoștințelor se va face în esență prin mijloace digitale, apoi genetice, către indivizi; aceștia vor primi cunoștințe social utile de la niște mașini din ce în ce mai direct conectate la creier, până când fiecare ființă umană va deveni ea însăși un artefact plin de artefacte. Barbaria prăbușirii în haos sau a artificializării poate fi totuși evitată. Umanitatea are înțelepciunea și mijloacele necesare pentru a pune educația în slujba unei lumi mai pașnice și în armonie cu natura. Mai mult decât o istorie mondială a educației și o anticipare a viitorului ei, cartea lui Jacques Attali propune o serie de alegeri radicale pentru a lupta împotriva barbariei, grație cărora omenirea va putea să supraviețuiască și să evolueze.
Nu sunt exemplare disponibile pentru rezervare

Lăsați un comentariu