Elevii-problemă : traumă și eșec școlar

Autor chat
Editura Editura Trei chat
Loc publicare București
An 2013
ISBN 9789737077257
Note Bibliografie p. 383-395

II 80823

Melrose, Regalena
    Elevii-problemă : traumă și eșec școlar / Regalena Melrose ; traducere din engleză de Carmen Corina Gugu,și Victor Popescu.- București : Editura Trei , 2013 (Iași : Print Multicolor) .
    400 p..- (Psihologia pentru toți).    
    Bibliografie p. 383-395
    Zi de zi, elevii sunt expuşi la violenţă şi traumă - la şcoală sau acasă, la joacă sau în timpul unei spitalizări. Aceste experienţe pot schimba uşor firea elevilor, în urma stresului posttraumatic. Numai că, de multe ori, simptomele acestei tulburări sunt etichetate greşit, ca hiperactivitate, depresie, tulburare bipolară sau de dezvoltare. Plecând de la o bogată experienţă în psihologia clinică şi şcolară, Regalena Melrose atrage atenţia psihologilor, medicilor şi profesorilor că în spatele reacţiilor neaşteptate ale „elevilor-problemă" se află adesea o traumă neidentificată. Prezentând succint ultimele cercetări din neuroştiinţe referitoare la modul în care trauma afectează creierul şi comportamentul şi atenţionând asupra riscului unui tratament farmacologic pripit, autoarea oferă criterii clare pentru diagnosticul corect al stresului posttraumatic, relatează o serie de cazuri relevante din propria-i experienţă de clinician şi oferă proceduri terapeutice specifice de „prim ajutor psihofiziologic" şi de „terapie de autoreglare", uşor de aplicat la clasă ori în cabinetul şcolar. „Cercetările din ultimii ani au arătat cât se poate de limpede în ce fel trauma afectează creierul, influenţând în cele din urmă învăţarea şi comportamentul. Pentru nişte educatori şi psihologi care vor să fie cu adevărat eficienţi, trebuie să ne punem la curent cu aceste noi descoperiri, pentru a şti în ce fel putem lucra cât mai bine cu elevii noştri dificili." Regalena Melrose „Felul în care istoriseşte cazurile elevilor pe care i-a tratat şi manifestările violente în urma traumelor suferite aproape că te face să auzi strigătul de ajutor al acelor copii. Dar Melrose nu se opreşte aici. Ea oferă tehnici naturale şi inovatoare prin care profesorii, pediatrii şi psihologii pot ajuta elevii traumatizaţi să-şi recapete echilibrul şi controlul necesare pentru a funcţiona armonios în relaţia cu mediul lor." Judith A. McBride, profesor de psihologie educaţională la Universitatea de Stat din California Regalena Melrose este psiholog şcolar şi clinician, creator al tehnicii „Brain Charge" de conştientizare senzorială şi de autocontrol, folosită în şcolile din SUA şi Canada. Practică terapia traumei în Long Beach (California) şi este interesată de aplicarea neuroştiinţelor în domeniul educaţional şi în parentaj..
    ISBN 9789737077257

    I Gugu, Carmen Corina(trad.)
    II Popescu, Victor(trad.)

159.922.7:376.56
371.212.72
082.1Psihologia pentru toți


010 __ $a9789737077257
035 __ $aII 80823
101 0_ $arum
200 0_ $aElevii-problemă $bCarte tipărită $etraumă și eșec școlar $fRegalena Melrose $gtraducere din engleză de Carmen Corina Gugu,și Victor Popescu
210 ## $aBucurești $cEditura Trei $d2013 $eIași $gPrint Multicolor
215 __ $a400 p.
225 0_ $aPsihologia pentru toți
299 __ $aElevii-problemă : traumă și eșec școlar
300 __ $aBibliografie p. 383-395
330 __ $aZi de zi, elevii sunt expuşi la violenţă şi traumă - la şcoală sau acasă, la joacă sau în timpul unei spitalizări. Aceste experienţe pot schimba uşor firea elevilor, în urma stresului posttraumatic. Numai că, de multe ori, simptomele acestei tulburări sunt etichetate greşit, ca hiperactivitate, depresie, tulburare bipolară sau de dezvoltare. Plecând de la o bogată experienţă în psihologia clinică şi şcolară, Regalena Melrose atrage atenţia psihologilor, medicilor şi profesorilor că în spatele reacţiilor neaşteptate ale „elevilor-problemă" se află adesea o traumă neidentificată. Prezentând succint ultimele cercetări din neuroştiinţe referitoare la modul în care trauma afectează creierul şi comportamentul şi atenţionând asupra riscului unui tratament farmacologic pripit, autoarea oferă criterii clare pentru diagnosticul corect al stresului posttraumatic, relatează o serie de cazuri relevante din propria-i experienţă de clinician şi oferă proceduri terapeutice specifice de „prim ajutor psihofiziologic" şi de „terapie de autoreglare", uşor de aplicat la clasă ori în cabinetul şcolar. „Cercetările din ultimii ani au arătat cât se poate de limpede în ce fel trauma afectează creierul, influenţând în cele din urmă învăţarea şi comportamentul. Pentru nişte educatori şi psihologi care vor să fie cu adevărat eficienţi, trebuie să ne punem la curent cu aceste noi descoperiri, pentru a şti în ce fel putem lucra cât mai bine cu elevii noştri dificili." Regalena Melrose „Felul în care istoriseşte cazurile elevilor pe care i-a tratat şi manifestările violente în urma traumelor suferite aproape că te face să auzi strigătul de ajutor al acelor copii. Dar Melrose nu se opreşte aici. Ea oferă tehnici naturale şi inovatoare prin care profesorii, pediatrii şi psihologii pot ajuta elevii traumatizaţi să-şi recapete echilibrul şi controlul necesare pentru a funcţiona armonios în relaţia cu mediul lor." Judith A. McBride, profesor de psihologie educaţională la Universitatea de Stat din California Regalena Melrose este psiholog şcolar şi clinician, creator al tehnicii „Brain Charge" de conştientizare senzorială şi de autocontrol, folosită în şcolile din SUA şi Canada. Practică terapia traumei în Long Beach (California) şi este interesată de aplicarea neuroştiinţelor în domeniul educaţional şi în parentaj.
608 __ $amonografie
675 __ $a159.922.7:376.56
675 __ $a371.212.72
675 __ $a082.1Psihologia pentru toți
686 __ $a1
700 _0 $aMelrose, Regalena
702 _0 $4trad. $aGugu, Carmen Corina
702 _0 $4trad. $aPopescu, Victor
975 00 $a371.212.72
975 00 $a159.922.7 $a:376.56
975 00 $a082.1
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 923704 / 0923704 F6 Împrumut Da 159.9/ M57
2. 909649 / 0909649 SA Împrumut Da 159.9/ M57
3. 909648 / 0909648 SA Împrumut Da 159.9/ M57
4. 909647 / 0909647 SA Împrumut Da 159.9/ M57
5. 909646 / 0909646 SC Împrumut Da 159.9/ M57
6. 909645 / 0909645 SC Împrumut Da 159.9/ M57
7. 909644 / 0909644 F6 Împrumut Da 159.9/ M57
8. 909643 / 0909643 F4 Împrumut Da 159.9/ M57
9. 909642 / 0909642 F3 Împrumut Da 159.9/ M57
10. 909641 / 0909641 F2 Împrumut Da 159.9/ M57
11. 909640 / 0909640 F1 Împrumut Da 159.9/ M57
12. 884542 / 0884542 SA Împrumut Da 159.9/ M57
13. 884541 / 0884541 SA Împrumut Da 159.9/ M57
14. 884540 / 0884540 D Împrumut la sala de lectură Da II 80823
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
D Împrumut la sala de lectură 1
F1 Împrumut 1
F2 Împrumut 1
F3 Împrumut 1
F4 Împrumut 1
F6 Împrumut 2
SA Împrumut 5
SC Împrumut 2

Disponibile: 14

Lăsați un comentariu