Autor | Melrose, Regalena chat |
Editura | Editura Trei chat |
Loc publicare | București |
An | 2013 |
ISBN | 9789737077257 |
Note | Bibliografie p. 383-395 |
ISBN | |
Număr ISBN | 9789737077257 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | II 80823 |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Elevii-problemă |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Alte informaţii la titlu | traumă și eșec școlar |
Prima menţ. de resp. | Regalena Melrose |
Urm. menţ. de responsabilitate | traducere din engleză de Carmen Corina Gugu,și Victor Popescu |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | București |
Editura | Editura Trei |
Data publicării | 2013 |
Locul tipăririi | Iași |
Numele tipografiei | Print Multicolor |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 400 p. |
Serii | |
Titlul seriei | Psihologia pentru toți |
Titlu | |
Titlu | Elevii-problemă : traumă și eșec școlar |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliografie p. 383-395 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Zi de zi, elevii sunt expuşi la violenţă şi traumă - la şcoală sau acasă, la joacă sau în timpul unei spitalizări. Aceste experienţe pot schimba uşor firea elevilor, în urma stresului posttraumatic. Numai că, de multe ori, simptomele acestei tulburări sunt etichetate greşit, ca hiperactivitate, depresie, tulburare bipolară sau de dezvoltare. Plecând de la o bogată experienţă în psihologia clinică şi şcolară, Regalena Melrose atrage atenţia psihologilor, medicilor şi profesorilor că în spatele reacţiilor neaşteptate ale „elevilor-problemă" se află adesea o traumă neidentificată. Prezentând succint ultimele cercetări din neuroştiinţe referitoare la modul în care trauma afectează creierul şi comportamentul şi atenţionând asupra riscului unui tratament farmacologic pripit, autoarea oferă criterii clare pentru diagnosticul corect al stresului posttraumatic, relatează o serie de cazuri relevante din propria-i experienţă de clinician şi oferă proceduri terapeutice specifice de „prim ajutor psihofiziologic" şi de „terapie de autoreglare", uşor de aplicat la clasă ori în cabinetul şcolar. „Cercetările din ultimii ani au arătat cât se poate de limpede în ce fel trauma afectează creierul, influenţând în cele din urmă învăţarea şi comportamentul. Pentru nişte educatori şi psihologi care vor să fie cu adevărat eficienţi, trebuie să ne punem la curent cu aceste noi descoperiri, pentru a şti în ce fel putem lucra cât mai bine cu elevii noştri dificili." Regalena Melrose „Felul în care istoriseşte cazurile elevilor pe care i-a tratat şi manifestările violente în urma traumelor suferite aproape că te face să auzi strigătul de ajutor al acelor copii. Dar Melrose nu se opreşte aici. Ea oferă tehnici naturale şi inovatoare prin care profesorii, pediatrii şi psihologii pot ajuta elevii traumatizaţi să-şi recapete echilibrul şi controlul necesare pentru a funcţiona armonios în relaţia cu mediul lor." Judith A. McBride, profesor de psihologie educaţională la Universitatea de Stat din California Regalena Melrose este psiholog şcolar şi clinician, creator al tehnicii „Brain Charge" de conştientizare senzorială şi de autocontrol, folosită în şcolile din SUA şi Canada. Practică terapia traumei în Long Beach (California) şi este interesată de aplicarea neuroştiinţelor în domeniul educaţional şi în parentaj. |
Caracteristicile rubricii | |
Element de intrare | monografie |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 159.922.7:376.56 |
371.212.72 | |
082.1Psihologia pentru toți | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 1 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | Melrose, Regalena |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | trad. |
Autor secundar | Gugu, Carmen Corina |
Cod de legătură | trad. |
Autor secundar | Popescu, Victor |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 371.212.72 |
159.922.7 | |
:376.56 | |
082.1 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 923704 / 0923704 | F6 | Împrumut | Da | 159.9/ M57 | |
2. | 909649 / 0909649 | SA | Împrumut | Da | 159.9/ M57 | |
3. | 909648 / 0909648 | SA | Împrumut | Da | 159.9/ M57 | |
4. | 909647 / 0909647 | SA | Împrumut | Da | 159.9/ M57 | |
5. | 909646 / 0909646 | SC | Împrumut | Da | 159.9/ M57 | |
6. | 909645 / 0909645 | SC | Împrumut | Da | 159.9/ M57 | |
7. | 909644 / 0909644 | F6 | Împrumut | Da | 159.9/ M57 | |
8. | 909643 / 0909643 | F4 | Împrumut | Da | 159.9/ M57 | |
9. | 909642 / 0909642 | F3 | Împrumut | Da | 159.9/ M57 | |
10. | 909641 / 0909641 | F2 | Împrumut | Da | 159.9/ M57 | |
11. | 909640 / 0909640 | F1 | Împrumut | Da | 159.9/ M57 | |
12. | 884542 / 0884542 | SA | Împrumut | Da | 159.9/ M57 | |
13. | 884541 / 0884541 | SA | Împrumut | Da | 159.9/ M57 | |
14. | 884540 / 0884540 | D | Împrumut la sala de lectură | Da | II 80823 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
D | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|
F1 | Împrumut | 1 |
|
F2 | Împrumut | 1 |
|
F3 | Împrumut | 1 |
|
F4 | Împrumut | 1 |
|
F6 | Împrumut | 2 |
|
SA | Împrumut | 5 |
|
SC | Împrumut | 2 |
|