CUM sunt pregătite școlile să primescă toți copiii : cercetare privind accesul școlar al copiilor cu dizabilități și/ sau CES în contextul actual românesc

Editura Institutul European chat
Loc publicare Iaşi
An 2023
Subiect educație (cercetare) chat
planificarea sistemului educaţional chat
psihologie educațională chat
pedologie (psihologia copilului) chat
ISBN 9786062403676
Note Bibliografie p. 171-177

III 38650

    CUM sunt pregătite școlile să primescă toți copiii : cercetare privind accesul școlar al copiilor cu dizabilități și/ sau CES în contextul actual românesc / Coordonatori : Beatrice Hellen Almășan, Anișoara Dumitrache, Ecaterina Vrăsmaș.- Iaşi : Institutul European , 2023.
    186 p. : fig., tab..- (Academica. Ştiinţele educaţiei ; 370).    
    Bibliografie p. 171-177
    Scolile se gasesc intr-o situatie foarte provocatoare pentru a face fata accesului si participarii tuturor copiilor la o educatie incluziva, echitabila si de calitate. Dupa a doua jumatate si la sfarsitul secolului XX, incluziunea educationala a capatat o conotatie, inspirata partial de idealurile umaniste (care au promovat miscarea pentru drepturile omului si pentru valorizarea minoritatilor vulnerabile sau excluse) si partial inspirata de progresul realizat in relatia dintre cercetarea educationala, dezvoltarea neurostiintelor (care a largit cunostintele despre abilitatile educationale ale persoanelor cu dizabilitati si/sau CES), schimbarea practicilor si politicile educationale aplicate adecvat si eficient in sistemele educationale din Europa si din intreaga lume democratica. Dupa peste 25 de ani, de cand in Romania a inceput diseminarea valorilor si principiilor educatiei incluzive, devine impetuos necesar ca cercetarea romaneasca sa identifice in ce masura aceste valori si principii de actiune educationala sunt implementate si constituie directii de actiune cotidiana la nivelul scolilor noastre. Tabloul real al aplicarii abordarii educationale incluzive, prin opiniile si actiunile evidentiate la managerii scolari, lasa inca o impresie de neaderare si de neimplicare pentru inceperea unui proces real de schimbare transformationala a scolii si a curriculumului scolar. - Coordonatorii.
    ISBN 9786062403676

    I Almășan, Beatrice Hellen(coord.)
    II Dumitrache, Anișoara(coord.)
    III Vrăsmaş, Ecaterina(coord.)

    1. educație (cercetare)
    2. planificarea sistemului educaţional
    3. psihologie educațională
    4. pedologie (psihologia copilului)

37.014.53-053.5
37.015.3:376
37.015.3:159.922.7
082.1Academica. Ştiinţele educaţiei


299 __ $aCUM sunt pregătite școlile să primescă toți copiii : cercetare privind accesul școlar al copiilor cu dizabilități și/ sau CES în contextul actual românesc
955 __ $a1
200 __ $aCUM sunt pregătite școlile să primescă toți copiii $ecercetare privind accesul școlar al copiilor cu dizabilități și/ sau CES în contextul actual românesc $fCoordonatori : Beatrice Hellen Almășan, Anișoara Dumitrache, Ecaterina Vrăsmaș $bCarte tipărită
702 __ $aAlmășan, Beatrice Hellen $4coord.
702 __ $aDumitrache, Anișoara $4coord.
702 __ $aVrăsmaş, Ecaterina $4coord.
010 __ $a9786062403676
035 __ $aIII 38650
675 __ $a37.014.53-053.5
675 __ $a37.015.3:376
675 __ $a37.015.3:159.922.7
675 __ $a082.1Academica. Ştiinţele educaţiei
686 __ $a37
608 __ $amonografie
606 __ $aeducație (cercetare)
606 __ $aplanificarea sistemului educaţional
606 __ $apsihologie educațională
606 __ $apedologie (psihologia copilului)
101 __ $arum
210 __ $aIaşi $cInstitutul European $d2023
215 __ $a186 p. $cfig., tab.
225 __ $aAcademica. Ştiinţele educaţiei $v370
830 __ $a37/ C94
300 __ $aBibliografie p. 171-177
330 __ $aScolile se gasesc intr-o situatie foarte provocatoare pentru a face fata accesului si participarii tuturor copiilor la o educatie incluziva, echitabila si de calitate. Dupa a doua jumatate si la sfarsitul secolului XX, incluziunea educationala a capatat o conotatie, inspirata partial de idealurile umaniste (care au promovat miscarea pentru drepturile omului si pentru valorizarea minoritatilor vulnerabile sau excluse) si partial inspirata de progresul realizat in relatia dintre cercetarea educationala, dezvoltarea neurostiintelor (care a largit cunostintele despre abilitatile educationale ale persoanelor cu dizabilitati si/sau CES), schimbarea practicilor si politicile educationale aplicate adecvat si eficient in sistemele educationale din Europa si din intreaga lume democratica. Dupa peste 25 de ani, de cand in Romania a inceput diseminarea valorilor si principiilor educatiei incluzive, devine impetuos necesar ca cercetarea romaneasca sa identifice in ce masura aceste valori si principii de actiune educationala sunt implementate si constituie directii de actiune cotidiana la nivelul scolilor noastre. Tabloul real al aplicarii abordarii educationale incluzive, prin opiniile si actiunile evidentiate la managerii scolari, lasa inca o impresie de neaderare si de neimplicare pentru inceperea unui proces real de schimbare transformationala a scolii si a curriculumului scolar. - Coordonatorii
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 1063347 / 1063347 SA Împrumut Da 37/ C94
2. 1063346 / 1063346 D Împrumut la sala de lectură Da III 38650
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
D Împrumut la sala de lectură 1
SA Împrumut 1

Disponibile: 3

Lăsați un comentariu