Autor | Adler, Alfred chat |
Editura | Editura Trei chat |
Loc publicare | București |
An | 2018 |
Subiect | educaţie sexuală chat |
adolescenţi chat | |
ISBN | 9786064005052 |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786064005052 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | II 89554 |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Cazul domnișoarei R. |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Alte informaţii la titlu | interpretarea unei povești de viață |
Prima menţ. de resp. | Alfred Adler |
Urm. menţ. de responsabilitate | traducere din engleză de Vlad Vedeanu |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | București |
Editura | Editura Trei |
Data publicării | 2018 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 235 p. |
Serii | |
Titlul seriei | Psihologie-Psihoterapie |
Titlu | |
Titlu | Cazul domnișoarei R. : interpretarea unei povești de viață |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | În timp ce ideile teoretice ale lui Alfred Adler sunt bine cunoscute şi acceptate de către cititorii români, cazurile sale au rămas până în acest moment învăluite de mister. Cartea de față, care conține povestea vieții şi nevrozei domnişoarei R. prezentată de Alfred Adler unui grup de psihiatri şi psihologi din Viena, constituie o premieră absolută. Cititorul va avea şansa de a urmări îndeaproape modul în care conceptele şi principiile psihologiei individuale formulate de Adler sunt aplicate pentru a înțelege suferința nevrotică a pacientei. Scrisă într‑un limbaj accesibil, cartea conține numeroase exemple de comportamente nevrotice întâlnite frecvent în viața cotidiană. Cazurile de nevroză se aseamănă într‑o oarecare măsură. Povara unei nevroze este întotdeauna aceeași: anxietatea anticipării eșecului în viața socială. Ca efect al unei astfel de anxietăți, nevroza apare în forma eliberatoare a unei boli care îl absolvă pe „suferind“ de întreaga responsabilitate și care, de fapt, nu este nici mai mult nici mai puțin decât o adevărată fugă de pericolul anticipat. În această carte procedez așa cum fac în cabinetul meu atunci când ascult pentru prima oară povestea unui pacient. Comentariile asupra poveștii nu se bazează pe o cunoaștere mai bună a faptelor decât aceea deja disponibilă cititorului. Intenționat, procedez într‑o manieră nepremedi‑ tată și spun povestea așa cum mi‑a fost transmisă, oferindu‑mi interpretarea în timp ce o citesc pentru prima dată. La fiecare propoziție, la fiecare cuvânt al pacientei, mă gândesc: Care este adevărata semnificație a ceea ce spune? Care este atitudinea acestei persoane față de viață? Ce înseamnă cuvintele ei în lumina faptelor ei? Cum face față cerinţelor vieții? Cum se poartă cu semenii săi, cu alte ființe umane? Cum își îndeplinește datoriile (sau eșuează în a le înde‑ plini)? Tinde ea spre realitate sau spre iluzie? |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | educaţie sexuală |
adolescenţi | |
Caracteristicile rubricii | |
Element de intrare | monografie |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 613.88-053.6 |
082.1Psihologie. Psihoterapie | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 61 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | Adler, Alfred |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | trad. |
Autor secundar | Vedeanu, Vlad |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 613.88 |
-053.6 | |
082.1 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 995055 / 0995055 | SA | Împrumut | Da | 613.8/ A22 | |
2. | 995054 / 0995054 | SA | Împrumut | Da | 613.8/ A22 | |
3. | 995053 / 0995053 | F6 | Împrumut | Da | 613.8/ A22 | |
4. | 995052 / 0995052 | F6 | Împrumut | Da | 613.8/ A22 | |
5. | 995051 / 0995051 | F4 | Împrumut | Da | 613.8/ A22 | |
6. | 995050 / 0995050 | F3 | Împrumut | Da | 613.8/ A22 | |
7. | 995049 / 0995049 | F2 | Împrumut | Da | 613.8/ A22 | |
8. | 995048 / 0995048 | F1 | Împrumut | Nu | 613.8/ A22 | |
9. | 995047 / 0995047 | D | Împrumut la sala de lectură | Da | II 89554 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
D | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|
F2 | Împrumut | 1 |
|
F3 | Împrumut | 1 |
|
F4 | Împrumut | 1 |
|
F6 | Împrumut | 2 |
|
SA | Împrumut | 2 |
|