Bizanţul şi cruciadele

Autor chat
Editura Baroque Books & Arts chat
Loc publicare București
An 2023
Subiect cruciade chat
cultură şi civilizaţie - Bizanţ chat
războaie religioase - sec. ”11/13” chat
Bizanţ chat
Constantinopol chat
Ierusalim chat
ISBN 9786306522149
Note Bibligrafie p. 433-457

Harris, Jonathan
    Bizanţul şi cruciadele / Jonathan Harris ; traducere din limba engleză de Mihai Moroiu.- București : Baroque Books & Arts , 2023 (Bucureşti : Artprint) .
    472 p : h., il..- (Savoir-Vivre. Imperial).    
    Bibligrafie p. 433-457
    O piatră de temelie pentru înțelegerea relațiilor dintre Răsărit și Apus în timpul cruciadelor, o carte reper în domeniu, o fereastră deschisă spre un Bizanț frământat și râvnit se secole. Prima mare cetate la care au ajuns cruciații în 1096 nu a fost Ierusalimul, ci Constantinopolul, care a reprezentat cheia pentru întemeierea, supraviețuirea și, în cele din urmă, eclipsa regatului cruciat. Vreme de șapte sute de ani bizantinii au pus baza unui sistem de valori care a plasat Constantinopolul, și nu Roma sau Ierusalimul, în centrul lumii. Atitudinile împăraților lui au reflectat această superioritate și au condus la tensionarea relațiilor cu forțele cruciate în ceea ce privește strategia militară și diplomatică. În același timp, bogățiile și sofisticarea marelui oraș au lăsat o puternică impresie în rândul cruciaților, care, în cele din urmă, a fost fatală pentru încercările de a reface unitatea creștină. În aprilie 1204, Cruciada a IV-a, condusă de dogele venețian Henrico Dandolo, a cucerit și a prădat Constantinopolul, anunțând sfârșitul unei dominații bizantine, aproape milenare, în Răsărit. Împăratul ca autocrat al unei oikoumene creștine și metoda bizantină tradițională de a face față amenințărilor externe (titluri și onoruri, mită, daruri, manipulare, ambiguitate și viclenie) nu au mai putut domina negocierile cu cruciații creștini și papalitatea după reformele gregoriene..
    ISBN 9786306522149

    I Moroiu, Mihai(trad.)

    1. cruciade
    2. cultură şi civilizaţie - Bizanţ
    3. războaie religioase - sec. ”11/13”
    4. Bizanţ
    5. Constantinopol
    6. Ierusalim

94(4)"10/12"
291.73”10/12”:282
008(37-11)
082.1Savoir-Vivre. Imperial


299 __ $aBizanţul şi cruciadele
955 __ $a1
200 __ $aBizanţul şi cruciadele $fJonathan Harris $gtraducere din limba engleză de Mihai Moroiu $bCarte tipărită
700 __ $aHarris, Jonathan
702 __ $aMoroiu, Mihai $4trad.
010 __ $a9786306522149
675 __ $a94(4)"10/12"
675 __ $a291.73”10/12”:282
675 __ $a008(37-11)
675 __ $a082.1Savoir-Vivre. Imperial
686 __ $a929/94
608 __ $amonografie
606 __ $acruciade
606 __ $acultură şi civilizaţie - Bizanţ
606 __ $arăzboaie religioase - sec. ”11/13”
606 __ $aBizanţ
606 __ $aConstantinopol
606 __ $aIerusalim
101 __ $arum
210 __ $aBucurești $cBaroque Books & Arts $eBucureşti $d2023 $gArtprint
215 __ $a472 p $ch., il.
225 __ $aSavoir-Vivre. Imperial
300 __ $aBibligrafie p. 433-457
330 __ $aO piatră de temelie pentru înțelegerea relațiilor dintre Răsărit și Apus în timpul cruciadelor, o carte reper în domeniu, o fereastră deschisă spre un Bizanț frământat și râvnit se secole. Prima mare cetate la care au ajuns cruciații în 1096 nu a fost Ierusalimul, ci Constantinopolul, care a reprezentat cheia pentru întemeierea, supraviețuirea și, în cele din urmă, eclipsa regatului cruciat. Vreme de șapte sute de ani bizantinii au pus baza unui sistem de valori care a plasat Constantinopolul, și nu Roma sau Ierusalimul, în centrul lumii. Atitudinile împăraților lui au reflectat această superioritate și au condus la tensionarea relațiilor cu forțele cruciate în ceea ce privește strategia militară și diplomatică. În același timp, bogățiile și sofisticarea marelui oraș au lăsat o puternică impresie în rândul cruciaților, care, în cele din urmă, a fost fatală pentru încercările de a reface unitatea creștină. În aprilie 1204, Cruciada a IV-a, condusă de dogele venețian Henrico Dandolo, a cucerit și a prădat Constantinopolul, anunțând sfârșitul unei dominații bizantine, aproape milenare, în Răsărit. Împăratul ca autocrat al unei oikoumene creștine și metoda bizantină tradițională de a face față amenințărilor externe (titluri și onoruri, mită, daruri, manipulare, ambiguitate și viclenie) nu au mai putut domina negocierile cu cruciații creștini și papalitatea după reformele gregoriene.
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 1074022 / 1074022 D Împrumut la sala de lectură Da
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
D Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu