Aviatori moldoveni

Autor chat
Editura Redacţia Publicaţiilor pentru Străinătate chat
Loc publicare București
An 2007
Subiect aviaţie română chat
aviatori români chat
ISBN 9789738333473
Note Volum cu dedicația autografă a autorului

III 34152

Iordache, Constantin M.
    Aviatori moldoveni / comandor (r) aviator Iordache Constantin, comandor (r) aviator Obreja Petru.- București : Redacţia Publicaţiilor pentru Străinătate , 2007.
    241 p. : portr..    
    Volum cu dedicația autografă a autorului
    Scriind despre Aviatorii Moldoveni nu putem a nu aminti că din Moldova în afara unor reputaţi aviatori, piloţi şi constructori de aeronave, au purces şi alte nenumărate personalităţi, ilustre prin ceea ce au realizat, între care amintim pe istoricii Ion Neculce, Mihail Kogălniceanu, Nicolae Iorga, Andrei Oţetea, Vasile Alecsandri, Dimitrie Anghel, George Bacovia, Alexandru Vlahuţă, Otilia Cazimir, Nicolae Labiş, pe scriitorii Mihail Sadoveanu, Ion Creangă, Cezar Petrescu, Eugen Lovinescu, Hortensia Papadat-Bcngescu. savantul Horia Hulubei dar şi pe actorii Constantin Tănase, Grigore Vasiliu Birlic, Radu Beligan, Miluţă Gheorghiu, Alexandru Arşinel şi, oricât ne-am strădui, lista ar rămâne totuşi incompletă mulţi alţii remarcându-se prin talentul şi realizările lor. Încă de la început, aviaţia română a avut şi ca parte de aportul moldovenilor, între aviatorii de renume înscriindu-se Gheorghe Negrescu. deţinătorul celui de-al doilea brevet de pilot de la şcoala de zbor a lui Mihail Cerchez, apoi Vasile Niculescu, cel care în 1918 a adus mesajul transilvănenilor de unire cu ţara, Gheorghe Bănciulescu, Alexandru Sahini, Ermil Gheorghiu, Enescu Ramiro, Mihail Romanescu, care s-au remarcat prin zborurile lor şi funcţiile de comandă deţinute, apoi Gheorghe Caranda, prima jertfa a aviaţiei române, Radu Bcllercare, într-un zbor executat în anul 1931 în India, atacat de vulturi, şi-a pierdut viaţa departe de ţară, tocmai la Benares. Pentru realizările lor, acestora nu putem a nu-i alătura şi pe eminenţii constructori de aeronave între care amintim pe Grigore Brişcu, George de Bothezat, Radu Manicatide. Eugen Traian Costăchescu. încă din timpul primului război mondial, Moldova a cunoscut o importantă dezvoltare aeronautică, localităţi precum Tecuci, Iaşi, Bârlad. Galaţi, Roman, Bacău. Botoşani, adăpostind nu numai unităţi de luptă ale aviaţiei ci şi şcoli ale acesteia formând, am spune „din mers", cadrele de aviaţie tot mai solicitate pe teatrul acţiunilor de luptă. Perioada interbelică a facilitat afirmarea şi a altor aviatori moldoveni între care Dumitru ; Darian, Dumitru Deică. Gheorghe Curuliuc, Mihai Băetanu, Constantin Perju, Constantin Şendrea, pentru ca în timpul celui de-al doilea război mondial, prin faptele lor de arme, să se remarce Dan Scurtu, fraţii Traian şi Vasile Gavriliu. Mircea Găbureanu, Constantin Baltă, Constantin Miron, Milan Giosanu, Dan Stoian. Gheorghe Stroici. În anii postbelici, deşi aerodromurile militare şi terenurile de zbor s-au restrâns, rămânând active doar aerodromurile de la Tecuci, Galaţi, Bacău, în Moldova s-a înfiinţat cunoscuta uzină de avioane de la Bacău, mai întâi pentru revizia şi repararea unor avioane.
    ISBN 9789738333473

    I Obreja, Petru

    1. aviaţie română
    2. aviatori români

629.7(498.3):929
358.116(498.3)
099.3Iordache, Constantin


010 __ $a9789738333473
035 __ $aIII 34152
101 0_ $arum
200 0_ $aAviatori moldoveni $bCarte tipărită $fcomandor (r) aviator Iordache Constantin, comandor (r) aviator Obreja Petru
210 ## $aBucurești $cRedacţia Publicaţiilor pentru Străinătate $d2007
215 __ $a241 p. $cportr.
299 __ $aAviatori moldoveni
300 __ $aVolum cu dedicația autografă a autorului
330 __ $aScriind despre Aviatorii Moldoveni nu putem a nu aminti că din Moldova în afara unor reputaţi aviatori, piloţi şi constructori de aeronave, au purces şi alte nenumărate personalităţi, ilustre prin ceea ce au realizat, între care amintim pe istoricii Ion Neculce, Mihail Kogălniceanu, Nicolae Iorga, Andrei Oţetea, Vasile Alecsandri, Dimitrie Anghel, George Bacovia, Alexandru Vlahuţă, Otilia Cazimir, Nicolae Labiş, pe scriitorii Mihail Sadoveanu, Ion Creangă, Cezar Petrescu, Eugen Lovinescu, Hortensia Papadat-Bcngescu. savantul Horia Hulubei dar şi pe actorii Constantin Tănase, Grigore Vasiliu Birlic, Radu Beligan, Miluţă Gheorghiu, Alexandru Arşinel şi, oricât ne-am strădui, lista ar rămâne totuşi incompletă mulţi alţii remarcându-se prin talentul şi realizările lor. Încă de la început, aviaţia română a avut şi ca parte de aportul moldovenilor, între aviatorii de renume înscriindu-se Gheorghe Negrescu. deţinătorul celui de-al doilea brevet de pilot de la şcoala de zbor a lui Mihail Cerchez, apoi Vasile Niculescu, cel care în 1918 a adus mesajul transilvănenilor de unire cu ţara, Gheorghe Bănciulescu, Alexandru Sahini, Ermil Gheorghiu, Enescu Ramiro, Mihail Romanescu, care s-au remarcat prin zborurile lor şi funcţiile de comandă deţinute, apoi Gheorghe Caranda, prima jertfa a aviaţiei române, Radu Bcllercare, într-un zbor executat în anul 1931 în India, atacat de vulturi, şi-a pierdut viaţa departe de ţară, tocmai la Benares. Pentru realizările lor, acestora nu putem a nu-i alătura şi pe eminenţii constructori de aeronave între care amintim pe Grigore Brişcu, George de Bothezat, Radu Manicatide. Eugen Traian Costăchescu. încă din timpul primului război mondial, Moldova a cunoscut o importantă dezvoltare aeronautică, localităţi precum Tecuci, Iaşi, Bârlad. Galaţi, Roman, Bacău. Botoşani, adăpostind nu numai unităţi de luptă ale aviaţiei ci şi şcoli ale acesteia formând, am spune „din mers", cadrele de aviaţie tot mai solicitate pe teatrul acţiunilor de luptă. Perioada interbelică a facilitat afirmarea şi a altor aviatori moldoveni între care Dumitru ; Darian, Dumitru Deică. Gheorghe Curuliuc, Mihai Băetanu, Constantin Perju, Constantin Şendrea, pentru ca în timpul celui de-al doilea război mondial, prin faptele lor de arme, să se remarce Dan Scurtu, fraţii Traian şi Vasile Gavriliu. Mircea Găbureanu, Constantin Baltă, Constantin Miron, Milan Giosanu, Dan Stoian. Gheorghe Stroici. În anii postbelici, deşi aerodromurile militare şi terenurile de zbor s-au restrâns, rămânând active doar aerodromurile de la Tecuci, Galaţi, Bacău, în Moldova s-a înfiinţat cunoscuta uzină de avioane de la Bacău, mai întâi pentru revizia şi repararea unor avioane
606 __ $aaviaţie română
606 __ $aaviatori români
608 __ $amonografie
675 __ $a629.7(498.3):929
675 __ $a358.116(498.3)
675 __ $a099.3Iordache, Constantin
686 __ $a62/64
700 _0 $aIordache, Constantin M.
701 _0 $aObreja, Petru
975 00 $a:929 $a629.7
975 00 $a(498.3)
975 00 $a358.116
975 00 $a(498.3)
975 00 $a099.3
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 908727 / 0908727 D Împrumut la sala de lectură Da III 34152
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
D Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu