Autor | Delavrancea, Barbu Ştefănescu chat |
Editura | Cartex 2000 chat |
Loc publicare | București |
An | 2021 |
Subiect | lit. rom. - teatru istoric chat |
ISBN | 9786060910053 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | II 96492 |
Titlu | |
Titlu | Apus de soare ; Viforul ; Luceafărul |
[nedefinit] | 1 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Apus de soare ; Viforul ; Luceafărul |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Prima menţ. de resp. | Barbu Delavrancea |
Urm. menţ. de responsabilitate | prefață și referințe critice de Oana Soare |
fișă biobibliografică de Lucian Pricop | |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | Delavrancea, Barbu Ştefănescu |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Autor secundar | Soare, Oana |
Cod de legătură | pref. |
Autor secundar | Pricop, Lucian |
Cod de legătură | ed. |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786060910053 |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 821.135.1-2 |
082.1Literatură română romantică | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 821.135.1 |
Caracteristicile rubricii | |
Element de intrare | monografie |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | lit. rom. - teatru istoric |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Menţiuni de ediţie | |
Menţiuni de ediţie | Ed. a 3-a |
Publicare, distribuţie | |
Data publicării | 2021 |
Loc publicare | București |
Editura | Cartex 2000 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 303 p. |
Serii | |
Titlul seriei | Literatură română romantică |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | La acest temperament histrionic prin excelenta, sa adaugam cultul lui Delavrancea pentru muzica simfonica si de opera – mediul in care traia familia scriitorului fiind unul eminamente artistic. Nu e o exagerare a spune ca Delavrancea isi auzea piesele – si nu doar replicile personajelor, ci toate efectele de zgomot (tunete, fulgere) care insotesc momentele dramatice (mai ales in Apus de soare), pentru a intensifica efectul asupra spectatorului. De aceea indicatiile scenice ale autorului ar trebui citite cu mare atentie: pentru ca avem astfel ocazia de a vedea cum gandea Delavrancea insusi – mare actor, ca orice mare orator – aparitiile eroilor, ca si fundalul sonor care sa-i insoteasca. Sa mai adaugam si certul talent plastic al scriitorului – manuscrisele sale au mereu desene pe margine, spre exemplu. Astfel ca tot Delavrancea era si primul care isi reprezenta mental piesele, fixandu-le in spatiu. Oana Soare |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1051787 / 1051787 | F6 | Împrumut | Da | 821.135.1-2/ D28 | |
2. | 1051786 / 1051786 | D | Împrumut la sala de lectură | Da | II 96492 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
D | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|
F6 | Împrumut | 1 |
|